måndag 2 juni 2008

Gratis lunch

Nu har min dotter kommit hem från utlandet, de hade haft det jättebra och skött sig, mig veterligen exemplariskt. Så skönt. Det är duktigt ändå att boka och fixa med resan själva. Studenten ligger över oss, allt handlar om detta, imorgon får hon klänningen. Sömmerskan har legat på sjukhus och jag har varit så orolig att det bara skulle vara ett stycke tyg att hämta, samma stycke vi lämnade in för 3 månader sen. Men nu är den klar!!!
Imorgon ska vi har en friskvårds dag på jobbet, de bjuder på det och en fri lunch. Trevligt initiativ tycker jag. Det blir väl till att promenera i makligt tempo och ta med en vatten flaska i värmen. Jag uppskattar verkligen en så här enkel sak, tänk vad lite arbetsgivaren behöver göra för att få tacksamma medarbetare.
Inga inköp är gjorda än denna månad,jag håller stenhårt i plånboken eftersom jag vet att det går åt ändå. Vi jobbar bara 4 dagar denna vecka, nästa vecka har jag semester 3 av 5 dagar och veckan efter det är det 4 dagars vecka igen då är det midsommar!! Tänk vad skönt och tänk vad fort tiden går.... Snart är det semester!!

Inga kommentarer: