söndag 22 juni 2008

sommarea

Ja så har sommarean startat och igår var jag tvungen att slå mig lös och ledig i regnet och kolla runt lite. Vilka enorma mängder som reas ut och vilka ENORMA pålägg de måste ha, handlarna... Det är chockartat.
Men jag drar den förtjänst jag kan av det hela och gjorde några fynd. Det är kul när man inte exakt behöver något speciellt utan just bara kan fynda. Välja och vraka och planera. För mig handlar det mest om kläder till arbetet. Jag hittade en dräkt bestående av kjol och kort jacka, modell modern med lite kortare ärm. Hade kostat 849 kronor och jag betalade 330 kronor. Beige mönstrat linne. Jackan kommer jag använda mycket nu i början till byxor som en kavaj då jag vill passa på, snart är den modellen kanske ur tiden...Sen hittade jag en snygg tröja för 70 kronor och ett par jättefina gråmelerad finbyxor. Äger inga direkta finbyxor så detta behövdes. De hade kostat 399 kronor men reades för 75kr!!!! Det fanns en snygg väst till (är lite av en väst fetichist) men den hade de inte sänkt lika mycket, 199 kr, så den får jag hålla lite under bevakning tills den sänks mer om den nu gör det. Ska även kolla om de hade kavajen till. Jag är så nöjd över mina fynd. Jag håller min baslinje beträffande kläder och det är jättebra för de håller länge och ingen kan avgöra om de är köpta denna eller någon annan säsong. 475 kronor för allt, det var prisvärt.
Slog mig ytterligare lös och träffade en väninna efteråt. En caffelatte a 25 kr och ett glas vatten och 4!!! timmars prat. Ett billigt nöje och ack så givande. Jag är alldeles för dålig att göra såna spontana saker men det betyder mycket och jag mår så väl av det.
Nu är det måndag morgon och en ny börsvecka inträder... Jag hoppas den blir mer positiv än förra.

Inga kommentarer: