söndag 1 juni 2008

Stress

Ännu en helg har gått för bi med kanonväder, jätteskönt. Jag hoppas att vädret håller i sig över studenten den 13e så att vi kan sitta ute med alla gäster. Sitta ute måste vi göra eftersom vi inte får plats, men det är ju skönare att göra det i fint väder. Vårt kommande hemma bygge till partytält täcker ju en del men inte ösregn, förmodar jag. Det råder full aktivitet hemma:
Skurat och oljat altan-jag
målat utemöbler-jag
målat hästdroska och planterat blommor i-jag
Bytt panel på framsidan och målat denna -sambon
byggt altan på framsidan, en liten med kors staket -sambon

Allt för att fräscha upp och göra iordning till studenten. Tack och lov är vi lediga 3 dagar nästa helg och alla ungdomar är inkommenderade. Det ska det rensas i trädgården, bygga partytält, samla ihop 50 sittplatser med bord, stor städa inomhus och tvätta fönster. Sen har jag semester onsd-fred och då lagar jag maten.
Känner att jag är vid väldigt gott mod men undermedvetet så tar detta på mig. Är superirriterad plötsligt utan anledning och vaknar på nätterna. Det är väl sammansättningen på gäster tror jag som spökar, ex hit och dit med tillhörande släkt. Är så ledsen för min irritation men kan inte styra över den när det händer. Sent igårkväll i sängen diskuterade jag detta med sambon och förklarade att jag verkligen inte ville vara sån och han var så förstående. Så imorse när jag satt med morgon kaffet slår sig hans dotter ner vid bordet och hittar ett försäkringsbrev på nya bilen. Det var fel på brevet för det stod " ej ungdomar under 24 år ska köra" vilket de ska, och så stod det " Eget låst ", vilket vi inte har. Men det är jag som skött försäkringen och hade lagt fram brevet för att ta med det till jobbet idag och ändra.
Så säger hans dotter - Eget låst garage????? Och jag kände irritationen brusa, men svarade inte utan gick ut till hästarna. Kommer in , glad igen, sambon har nu tagit dotterns plats på stolen och sitter som vanligt och ler, alltid på gott humör på morgonen.
Jag slog mig ner igen med mitt kallnade kaffe. Då säger han
-Eget låst garage????? Och jag trodde jag fick hjärnblödning.
-Eget låst garage, härmade jag ni vet på samma sätt som han säger till chefen, (Lotto eller penninglotteriet) chefen säger att han ska göra nåt och säger sen "Du har ju hela helgen på dig"
Då härmar han och gör en asful min"Du har ju hela helgen på dig"
Så förstörde jag sambons goda morgon humör oxå...skämdes fruktansvärt och bad efter en stund om ursäkt. Jag blir som en helt annan person i de lägena, en som jag inte vill kännas vid. Hoppas det går över snart.
Annars har jag väl förlorat både hus, hem och familj innan studenten....

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Kanske du skulle låsa in dig i garaget ett tag? ;)

Ekonomisk fighter sa...

perpenning: Eget låst garage??? :)