fredag 13 juni 2008

Det är över nuuuuuuuuuuuuu

Hej hopp och lördag morgon och det är dagen efter studenten. Allt gick bra, jättebra och vi är glada och nöjda, alla vi är det inklusive studenterna. Maten blev lyckad, jag stod och lagade mat i köket från 09.00 - 21.00 i torsdags. Det blev en buffe bestående av
Potatisgratäng
Västerbottenpaj
färskpotatissallad
grekisksallad
grönsallad
cevapici
kycklingfile
bröd med soltorkade tomater med en pestoröra till.
Sen kaffe och en lime/passionsfruktstårta.
Folk verkade nöjda och våra släktkonstellationer flöt väl ut, vilket var skönt. Nu är det gjort. Jag räknade ut att just denna konstellationen med släkt, våra och våra exs släkter tillsammans kommer ALDRIG att ske igen OM inte de båda studenterna gifter sig med varandra eller min son gifter sig med min bonusdotter.
Studenterna var nöjda och de fick så fina presenter. Min dotter fick jättefina smycken. Av mig/oss fick hon pengar. Jag ska nån gång, kanske under fotbollen ikväll göra en ekonomisk sammanställning av det hela. Det blev dyrt och denna månadslönen har bara fått räcka till, inte blivit budgeterad. Jag har tagit pengar från mitt buffertkonto så det är nästan tömt. Men samtidigt så skulle det ju dels vara till detta. Ett student kalas måste man ju spara ihop till.
Hur som helst och hur dyrt det än blivit så är jag bara jätteglad att hennes slit är över. Det är slut på sena pluggnätter och att behöva se henne kämpa med sin skola. Jag hoppas nu få lite mer tid med henne. Inga projektarbeten som försvinner på datorn, inga inlämningsuppgifter som måste in imorgon.
Hennes nya fria liv kan börja nu...och jag hoppas att det blir alldeles underbart!!!!!

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Det är en märklig känsla att se sina barn växa upp. Det känns som om de är i omkörningsfilen och själv tuffar man på väggrenen. :)

Ekonomisk fighter sa...

perpenning:Mitt i prick, du beskriver känslan perfekt. Nyss var de beroende och lyssnade intresserat på allt man sa. De lyssnar fortfarande, men ibland tror jag det är för att vara artiga, plötsligt upptäcker man att de kan mycket mer och är mer insatta i saker än man själv är...Mer uppdaterade.
Och man undrar: exakt när körde de om...