onsdag 18 juni 2008

Bönhörd..med råge

I förrgår bad jag om lite aktivitet på börsen, man ska passa sig för vad man ber om...
Idag har det varit aktivitet kan man påstå, läs mer här.
"Börsslakt på börsen för RNB" innebär i skrivandets stund en nedgång på 4.10, klockan 15.02, 2 minuter efter rapporten släpptes kunde man läsa "Aktien rasar på börsen" den låg då plus 10 öre...
Visst kan de sia och spekulera men de kan ju vänta med att skriva tills det verkligen hänt.
Sen har jag och DI skribenterna lite olika definition på börsslakt... det skulle jag kanske skriva vid en nedgång på 50-60 % ...men så är jag inte ekonomi reporter heller.
Tråkigt som f-n för RNB det verkar vara dystert för en tid framöver. Själv gav jag 41 för mina 400 aktier så jag har en bit kvar för att gå +-o på dem. Men Torsten Jansson är nöjd, fast han förlorat 700 miljoner på börsen, bara under våren. Han ser det som fiktiva siffror, lyllo han...
Jag ser det oxå som fiktiva siffor just nu, vad annat kan jag göra. Det är bara att inse att min introduktion på Stockholmsbörsen inte var en succe', ingen hit, ingen galant entre' om man säger... Men som den sanna ekonomibloggaren jag är får jag ställa mig i ledet och säga att jag investerar långsiktigt.. Men gudarna ska veta att jag mycket hellre gjort snabba klipp :)

Inga kommentarer: