måndag 16 juni 2008

Börsförvirring...

Börsen är fruktansvärt tråkig sen en tid tycker jag, det händer inte mycket och det känns mest som om den trampar vatten. Det känns även som om journalistiken försöker blåsa liv i något som inte finns, som att försöka blåsa upp en storm i spegelblankt vatten....Det skrivs än den hisnade och mer skrämmande rapporten än den andra. Och vad ska man tro på, vad ska man satsa på? Mat och råvaror är en reflektion...Mat går alltid hem och råvaror stiger i takt med inflationen. Men det är fortfarande tråkigt.....Eftersom mina aktier går dåligt så kan jag inte sälja och prova något nytt. Det är roligare när det är turbulens. Men fler tänker som jag antagligen och alla väntar ut varandra och andra. I juli förra året peakade många aktier sen började nergången, och var är vi nu? Vad kan hända nu?? Frågan många ställer sig är -Kan man satsa på börsen? Och får ofta svaret -Avvakta ett par månader. ..Men även om Asienbörsen, oljan och dollarkursen spelar roll naturligtvis så behöver vi ju inte lägga oss ner och dö...
Om man tror på börsen så måste det vara bra att investera nu när det går att köpa till riktiga bottenpriser... OM man satsar långsiktigt, men självklart inte om man vill göra snabba klipp.
Sen har vi räntan och inflationen...Det finns för många om och men just nu, vi måste våga handla också och tro.....Tror vi inte på börsen måste vi tro på något annat. Annars får vi lägga vår tid och energi på något helt annat som genererar pengar, starta något, köpa och renovera upp bostäder, vad som helst känner jag, bara inte sitta och vänta ut börsen....

Inga kommentarer: