tisdag 3 juni 2008

Vad är väl en bal på slottet....

Friskvårdsdagen igår var toppen, allt var perfekt. Bra och trevlig promenad, fint väder och avslutningsvis en jättegod lunch.
Efteråt var jag och tittade på ungdomar som skulle gå på studentbalen, förgluttade lite kan man säga för ikväll är det stora ögonblicket inne för min student. Jag är så skitnervös. Men de paren jag såg igår var så fina, så fina, men jösses vad pengar det kostar, det är så man ramlar baklänges och jag känner att man skulle inte delta i karusellen. Alla dessa håruppsättningar, bilar, klänningar och smokings...
Jag har inte gjort vår sammanställning än men återkommer. Vill bara att denna dagen ska ta slut så man kan börja leva lite igen, och nästa vecka efter studenten kan jag börja leva som vanligt... Det är tråkigt att jag känner så för detta är ju en viktig del i min students liv och hon har kämpat så. Men det känns så, tjafs med kostnader med exet vem som ska betala vad, oro för att sömmerskan ska orka göra klart klänningen eftersom hon är sjuk. Hon blev förövrigt klar 22.30 igårkväll!!! Mina nerver.
Och alla andra kostnader. Men idag är dagen D och jag ska bara vara glad för min students skull, och strunta i kostnaderna. Det blir som det blir. Hon betalar mycket själv, mycket men de stora sakerna tar jag och sen får exet betala det som han anser rimligt, har bestämt mig för att inte be om en krona. Det är inte värt det i energiförlust.
Han är inte snål, det är att han vill ge saker som han tycker är kul att ge, istället för att tänka hur mycket pengar kan jag avvara ,och vad är det viktigast att de går till, viktigast för barnet.
Som igår gav han en slags väska med högtalare som man kan koppla till Ipoden.
Jättesnällt och jättetrevligt, men inte alls i linje med behoven just nu......

Inga kommentarer: