lördag 7 juni 2008

Flugskydd

Idag har det inhandlats flugskydd, i alla former, spiraler a la Emil i Lönneberga och en annan sort som fästes på fönster. Och så har vi slagit ihjäl ca 75 för hand, undrar om detta räcker för utrotning? Städningen har fortsatt, badrum, tvättstuga och kontor. Det är så skönt att få helt rent från tak till golv, nu när jag håller på förstår jag inte att jag inte gör det oftare för det tar inte så himla lång tid. Längst tid tog duschkabinen, vi har en sån med ångbastu och massage, med massor av attiraljer och detaljer. Problemet är att eftersom vi tar vatten från brunn så får vi en brun beläggning från vattnet. Så istället för vit plast var det idag brunt alltihop, gjorde sist ren den för 2 månader sedan. Men efter 1 timmmes idogt skurande är den vit och glänsande ren.
Det är så j-a mycket jobb med den här studenten. Det blir ju självklart så mycket jobb som man skapar sig. Min sambo tycker jag är hysterisk med städandet. Men vi hade verkligen sunkigt, har inte riktigt kommit iordning och hittat rutiner med städning sen jag flyttade in. Men det är klart om man aldrig låg efter med städningen och alltid har det tip top med möbler och gardiner och kläder och skor på plats, då kanske inte studenten är så jobbig. Idag har jag bara när det gäller skor plockat undan 12 par som får hålla sig borta under studenten och jag har plockat bort ytterligare 8 par som står under förfrågan "slänga???" 6 av dem tillhör min dotter och är så slitna/sunkiga/smutsiga plus att hon har ytterligare 6 som är snäppet bättre som hon använder. Kanske hon går med på att slänga dem. Hon slänger ytterst ofrivilligt något. Jag är raka motsatsen.

Inga kommentarer: