torsdag 22 maj 2008

Askunge drama

Nu har lite student panik infunnit sig. Sömmerskan som ska sy balklänningen är sjuk och jag vet inte riktigt hur långt hon har
hunnit med klänningen då vi inte har fått se den än. Hon har varit svår att få tag på, eller vi har inte fått tag på henne alls.
Och nu har hennes familj meddelat att hon ligger på sjukhus. Barnens pappas nya flickvän har erbjudit sig att färdigställa klänningen...
Tack gud för nya flickvänner!!!!!
Om vi har tur är klänningen nästan klar och går att färdigställa snabbt. Om vi har som mest otur
har hon aldrig börjat sy.....Om detta vet vi inget säkert då vi inget har sett. Men vi hoppas på det bästa. Lite panik kommer även av
att själva studenten som ska ha klänningen åker utomlands på lördag och kommer hem 2 dagar före balen...
Jag hyperventilerar bara av att skriva om det...
Sen har jag gjort något som jag kan göra och som jag ansvarar för: beställt ett studentplakat. Kortet har legat i väska en vecka
men idag kom jag till skott. En sak att bocka av. Plakatet kostade 199 kr och det tillkommer inplastning 70 kronor. Jag prioriterar detta, det blir ett bra minne. Däremot höll vi nere kostnaden på inbjudningskorten då vi gjorde dem själva.

Inga kommentarer: