söndag 18 maj 2008

Måndag igen

Ja så var det måndag igen, och man är ganska långt ifrån den lyckoeufori som jag kände i fredags eftermiddag..
Men nya tag gäller och en ny börsvecka ligger framför.
Hann med att göra en tredje del av det jag planerat i helgen pga av regn men fick istället in en icke planerad sak: en fika med en vännina, vilket händer alldeles för sällan i mitt fall.
Studenttårta blev bra så jag kör på den. Var på fotboll igår, samling 10.30 matchstart 11.30. Regn, hagel och drivis och jag hade inget paraply, sonen hade ingen regnjacka, bilen stod parkerad långt därifrån så jag kunde inte värma mig. Inget fik eller annat befriande fanns. Vi var färdiga 13.15. Vem behöver köpa en rumpshaker för att bli fit till sommaren när man kan gå på fotboll i dåligt väder. Vi frös nåt så fruktansvärt och hade jag kopplat en energiupptagare till rumpans skakningar hade jag kunnat försörja grannkommunen på el -också....Tinade inte upp på hela dagen sen. Nästa gång blir det täckjacka.
Nu ska ju inte jag beklaga mig för självklart var det värst för pojkarna som fick spela i dyngblöta kläder....

Inga kommentarer: