söndag 25 maj 2008

solsken

Idag har det varit solsken hela dagen, härligt. Fotbollscup var på agendan och jag har suttit still större delen av dagen. Medhavd matsäck med fetaostsallad och smörgåsar. De sålde hamburgare för 20 kr styck. En underbar grilldoft låg över fotbollsplanen. Och jag tror jag såg minst 50 st sådana konsumeras endast av föräldrarna i vårt lag. Jag var jättesugen men höll mig till matsäcken. En macka. En ny hamburgare som någon smiskade i sig bredvid. En smörgås, ytterligare 3 föräldrar köpte hamburgare. Jag tog lite sallad och det blev lunch. Hela fotbollslaget köpte hamburgare och ytterligare föräldrar. Till slut var matsäcken slut. Jag var nöjd med att jag inte gjort av med en krona utan endast konsumerat medhavd matsäck och kaffe. Dags att åka hem- vad hände då?
Jo då kunde jag inte motstå den underbara grilldoften utan köpte 3 hamburgare rakt av. Inte alla till mig även om jag lätt hade kunnat sätta i mig alla tre, sambon och sonen fick varsin oxå...
Så kan det gå, när man inte äter just det man är sugen på. Hade jag köpt den där himla hamburgaren direkt så hade jag kanske inte satt i mig 4 mackor och all sallad....
Det var en bra dag iaf. Trevliga föräldrar och bra sammanhållning.
Projekt olja altanen är inte avslutat. Jag skurade den mellan halvelva och halv7 igår och hann en tredjedel... Och 2 timmar idag. Jag har helt glömt bort allt jobb det är med att ha hus. Imorgon ska jag sluta tidigare och fortsätta skura. Har en högtryckstvätt som jag kör med först och sen skurar jag med såpa. Det går ju an att göra sådana saker när solen skiner iallafall.
Igårkväll var jag och sambon på restaurang själva, händer ytterst sällan men vi var barnfria och hade ett presentkort som går ut i augusti. Det var mysigt att få vara ifred lite. Och att äta god mat i lugn och ro. Jag har snackat tyst om min hälsoresa, jag väger mig ju varje lördag. Jag är medveten om denna tystnad. Saken är den att jag ätit väldigt nyttigt men det har inte hänt något mer än de 2.5 som försvann första veckan på hela tiden mer än nu sista veckan faktiskt. Nu har jag gått ner ytterligare 1 kilo. Jag blir så ledsen för när jag sköter mig händer inget, men när jag missköter mig svarar kroppen direkt. Som om den bara ligger och förväntar sig att jag ska klanta till det.... Som i Stockholm tex, då åt jag nyttigt förutom ett hamburgermål och 2 öl och 2 glas vin på 6 dagar. Jag gick å andra sidan mellan 8-10 timmar per dag. Kom hem och längtade efter att få väga mig- vad tror ni hade hänt då? Jo jag hade gått upp de första 2.5.... Då blev jag ledsen, men bestämde mig för att fortsätta och det har jag gjort. Inte slaviskt men nästan. Jag ser tjejerna på jobbet, många äter kaka och choklad varje dag, varje dag!!! Och inte händer nåt med dem. Det jag vet att jag varit dålig på är att röra mig, men jag prioriterar inte det just nu eftersom det är så mycket hemma. Jag är ändå igång med någon form av fysisk övning ett par timmar varje kväll. Men nu förra veckan så kunde jag se att det hänt saker med min kropp. Inte mycket men lite så nu är jag taggad att fortsätta. Mätte mig aldrig och det kanske var synd. Igår när vi var ute tog jag en Cecar sallad och ett glas vin. Och det kändes helt okey. De hade jättegoa kötträtter och specialburgare men jag stod emot.

Imorgon kommer en ny börsvecka som jag ser fram emot och en ny månadsavstämning senare i veckan. Fick extra lön denna månad eftersom jag hade övertid så det blir ett par tusen extra att placera eller spara. Har iofs mycket utgifter med studenten så jag får nog spara så länge och vänta på att placera tills jag vet hur mycket pengar det går åt.
This was all folks for today, långdusch insmörjning och krypa ner i bingen ligger framför mig, ha en riktigt trevlig söndags kväll .

4 kommentarer:

Per Penning sa...

Grilldoft är näst intill omöjligt att motstå, jag förstår dig. :)

Anonym sa...

hej! hittade till din blogg nu,via frisk ekonomis blogg, där du lämnat ett meddelande.
ska följa dig ett tag, skriver du varje dag?

Ekonomisk fighter sa...

perpenning: Tack,man sitter där och snålvattnet rinner :)

Ekonomisk fighter sa...

ekonomitips: Hej och välkommen! Kulatt du hittade hit. Ja, jag skriver varje dag, om stort och smått. Om upp och nedgångar, både på börsen och i det privata:)