måndag 19 maj 2008

Rolig öppning av Börsen

Idag har 3 av mina 4 aktier gått upp så det blev en riktigt rolig första dag på börsveckan.
Ericsson 28 öre, Ncc 1 krona och Net insight passerade 6 kronor och steg 25 öre eller 4.24%. Net Insight var extra roligt eftersom den gått upp och ner en femöring ett tag. Ligger nu plus på Ericsson och NetInsight och back på Ncc och Rnb. Väldigt kul när något går bra, när en aktie som gått trögt sakta rör sig uppåt känns det ungefär för mig som när mina hästar går bra, jag blir väldigt stolt och glad. Så barnslig är jag. Men det är lite samma sak, något jag valt och bedömt och tror på. Även i motgång och i becksvart mörker. Att köpa och välja häst liknar att välja aktie, mycket av ett lotteri, men även känsla ,kunskap och en stor portion intuition. Ibland går det bra och ibland inte, men resan, det är den som är det roliga.....
Aktierna har hämtat sig 6ooo kr från förra veckan och totalt ligger jag back 16000 kr vilket inte är så dåligt med tanke på att Ncc ligger back, Big time.

2 kommentarer:

Rikframtid sa...

Man förstår att många tar stora risker och förlorar mycket pengar på aktier, det är ju vansinnigt spännande :p

Ekonomisk fighter sa...

rikframtid:Visst är det spännande, men egna pengar som man kan avvara och eventuellt förlora är ju bäst om man vill behålla det roliga.
Det bästa är väl de tvära kasten, som en ketchupflaska: det händer inget, händer inget och plötsligt börjar aktien stiga:)