torsdag 29 maj 2008

DIN ÅSIKT

Jag har varit med ett tag i något som heter Din Åsikt, där man mot svag belöning kan delta och svara på frågor.
Men jag är så besviken på detta. Det kommer ett mail ungefär var fjortonde dag och de vill då att man ska vara med på en marknadsundersökning och svara på olika frågor. Belöningen brukar vara mellan 9-20 kronor vilket är dåligt självklart. Betalningen sker i form av rabattckeckar på McDonalds eller Coop bla. Allt detta visste jag när jag anmälde mig.
Det som är dåligt är inte bara betalningen, det hade jag kunnat köpa, utan när man väl satt sig till rätta och ska göra undersökningen, den tar oftast ca 30 min. Då svarar man på de första 3-4 frågorna och sen händer det i 9 fall av 10 att jag åker ut!!! Då kvalificerar jag mig inte för att delta vidare i just denna undersökningen. Detta är då grundat på vad jag svarat på de 3-4 första frågorna. Ändå har man när man anmälde sig för att delta i undersökningar svarat på ett omfattande och uttömmande formulär om vem man är, familjesituation och jobb och annat viktigt.
Jag har åkt ur så många gånger så sist bestämde jag mig för att inte delta mer. Någonstans blir jag ju ändå besviken när jag inte kan vara med. Så idag fick jag en ny förfrågan. Som gick ut på att våra ungdomar skulle delta och svara!!! Jag har väl aldrig anmält mina ungdomar, JAG valde att anmäla MIG. Och det sämsta var att
undersökningen skulle ta 50 min och ersättningen var 23 kronor!!!!!
Vem jobbar för en ersättning på 27.60 i timmen och varför skulle någon eller några ungdomar vilja göra det???
Nej fy tusan vad dåligt, de kan ta sina undersökningar och dra vidare. Jag ska aldrig mer vara med!!!!
Det finns gränser för hur fräck man kan vara.
Dessutom när kraven är som de är så kommer ju inte deltagarna att svara sanningsenligt eftersom risken då är hör att man åker ut. Och en marknadsundersökning ska ju just spegla verkligheten.

3 kommentarer:

Per Penning sa...

Har också varit med men gett upp. Som du säger, de flesta undersökningarna åker man ut på.

Ekonomisk fighter sa...

perpenning: Det var skönt att höra att du delar min åsikt. Hoppas att fler slutar att delta så de måste förändra till det bättre för att övht få deltagare.

Admin sa...

Håller med, värdelöst. Jag provade men gick raskt ur.