torsdag 8 maj 2008

Månadssammanställning April

  • Har nu, aningen försenat gjort min månadssammanställning för april. Det som har hänt sen förra sammanställningen är att jag har köpt 200 Ncc för sammanlagt 28938 kronor. Jag har fått utdelningar från Ericsson och Ncc om 8400 netto. Dessa pengar har gått till ovanstående köp samt pengar från bufferten. Eftersom jag varit i Stockholm har jag denna månad inte gjort något sparande till semestern, de 1000 kr som jag brukar spara gick dit, och mitt sparande denna månad blir 1800 kronor. Stockholmsresan gick på drygt 4000 , jag fick 2500 extra i lön pga ackumulerad löneförhöjning och dessa gick oxå till resan. Så, nu har jag svettas klart, känns som om jag avlägger en bekännelse när jag ska förklara den där resan...:) Men den var välbehövlig, detta är mitt enda argument. Mina inköp där uppe, väskan och klänningen tog jag från "övrigt" och "kläd"kontot så gott det gick. Nya spartag gäller nu!!! Åter till sammanställningen, både rolig och inte rolig. Roligt: Utdelningarna, Fonderna, Ips, Net insight och Ericsson. Även en bankränta på 2243 kronor som jag fick när jag avslutade och gick till en annan bank med högre ränta. Tråkigt: NCC, där jag har mitt största innehav som sjunkit över 60 kr per aktie på en månad. Och även Rnb som går

trögare än sirap. Men så sammanställningen:
Slag. Värde. Anskaffn.utg. +/-
Bank 159783 .. 156375 .. + 2.1
Aktier 136000..159423 .. -14.69
Ips 52750 ..39800 .. +32.53
Fonder 5755 .. 5137 .. +12.03
Buffert 16171
Depå 31-
-----------------------
Summa 370490
Bufferten kommenterar jag inte plus och minus på. Där kommer det att gå upp och ner, det jag sparar varje månad går in där och stannar där tills jag antingen köper aktier, fonder eller något privat av större utgiftskaraktär. Likaså fonderna, där går det in 300 kronor varje månad. Så det intressanta är totalsumman jämfört med förra månaden och det är dystra -5340 kr trots ränta och utdelningar och sparande... Men som sagt, Ncc står för den stora och dystra delen men det finns andra ljusglimtar. Det är bara att kämpa på!!! Det kommer en ny månad och en ny sammanställning, nya inkomster och nya utgifter.

Inga kommentarer: