lördag 10 maj 2008

polkagris och för många kilowatt

Idag har jag målat de gamla utemöblerna vita, gjorde det i solen så jag är röd som en kräfta, med vita stänk, ungefär som en polkagris. Tyvärr är inte utefärg vattenbaserat så det går inte bort med tvål och vatten, utan med lacknafta. En miljövänlig själ som jag är vill jag inte använda detta gift mer än absolut nödvändigt, till penseln, så jag har smort in mig med margarin. Detta funkar alldeles utmärkt. Är på väg till en spontan grillfest med vänner, ett knytis vilket är en bra form för att umgås när man är många. Kyckling och fetaost sallad ska vi ta med.
Skrev häromdagen att jag var rädd för ett bakslag för jag haft ett ekonomiskt flyt ett tag...Igår kom det. En elräkning på 7500 kronor. Sambons elbudget höll inte när jag och mina energislukande barn flyttade in. Surt som attan, el räkningar, bilreparationer allt sånt är dödens tråkigt. Men det är inte mycket mer att göra än att betala. Tror förövrigt att nivån var oerhört lågt satt. Hursomhelst, det är lördagen den 10e maj och en strålande dag har det varit och det är inte slut än, man måste glädjas åt det.

Inga kommentarer: