torsdag 15 maj 2008

Ericsson upp

Idag har min favvo aktie Ericsson passerat 16 kronor, äntligen!!! Varje tioöring denna aktie går upp värmer i mitt hjärta. Det är en aktie jag följt i både upp och nedgång. Arbetade även på ett Ericssonbolag under en längre period så det är därför. Kul, jätteroligt, värre är det med Ncc de återhämtar sig inget vidare men nu fokuserar jag på Ericsson som för inte för så länge sedan var riktigt i botten och vips ser det ljusare ut. Detsamma kommer gälla Ncc i sinom tid. Annars är det inte så mycket ekonomisk aktivitet för mig, jag ligger helt i fas med min budget och det är jättebra. Har haft våra hästar ute även på natten sen en månad tillbaka. Vi sparar spån (2x57 kr balen) vilket ger 456 kronors besparing per månad. Det frigör dessutom 1-2 timmar för mig varje kväll som jag tidigare lade på mockning.
Klippte sonen idag, 170 kronor. Behöver klippa mig själv, iaf luggen men gör det själv varannan gång och går till frissan varannan. De fina utemöblerna som jag hittade på blocket och funderar på att köpa, de får vänta. 5500 kronor är nog ett bra pris just för dem men för mycket pengar att lägga ut just nu, med studenten i antågande. De skulle ju nästan helt ställas undan också tills ett tak är byggt. Tråkigt men det kommer fler chanser och fler annonser.Vi får börja låna ihop nu så vi får 50 platser.

Inga kommentarer: