fredag 26 september 2008

Mer SSAB

Idag fick jag nog av mina Net Insight. Tröttnade, händer ingenting med den aktien, nada, nothing at all.. Förutom att den kryper ner några ören om dagen.
Kunde ha tjänat nästan 2000 om jag hade sålt när den stod som högst(under detta året) men gjorde inte det, tyvärr. Men idag fick jag iväg dem för 3.66 och för pengarna, + 4000 kr till köpte jag mer SSAB, 100 st. Pengarna blir denna månads sparande och lite som fanns på buffert och depå. Det känns bra. SSAB kommer att öka mer än Net I, men det är inte svårt iofs:)Det kommer nog de flesta att göra om utvecklingen håller i sig.
Har suttit på eftermiddagen och utarbetat en strategi. För mitt aktieinnehav och mitt framtida beteende. Fick ett plötsligt och starkt behov av att ha en strategi. Det ska man givetvis alltid ha, men jag har inte fått ihop någon tidigare. Min filosofi har varit köp,köp. Eftersom det backat så mycket under året så har jag inte kunnat sälja nämnvärt. Annars hade strategin sett annorlunda ut. Men nu när jag går hemma och följer börsen känner jag att jag blir villrådig, behöver ta snabba beslut men kan inte tänka klart, inte så snabbt. Därför vill jag ha en strategi att luta mig på. Följa den och inte behöva stressas av besluten. Hur den ser ut tänker jag berätta nästa månad. Vill prova en månad först och se ifall den är rimlig. Det kanske den inte är...
Det visar sig. Men jag ska göra vad jag kan för att lyckas.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aaa, inget går upp mot den gammla köp,köp-strategin! ;)

Ekonomisk fighter sa...

fröken: Nej, kanske inte:)
Men just nu funkar den bäst då det är billigt att köpa men dyrt att sälja. Hade hellre haft en köp-sälj strategi. Men det kommer kanske. Eftersom aktier historiskt sett är en bra investering på sikt så måste det vara bra att köpa nu...

Anonym sa...

Ja jag håller helt med dig, ja praktiserar den själv..