torsdag 14 februari 2008

Alla hjärtans dag förflöt väl..

Ja nu var den dagen lagd till historien och det blev riktigt bra, en god middag, levande ljus vin och blommor. Jag köpte blommor till sambon och han hade köpt till mig. Gick till blomster affären och köpte 2 x 3 rosor och gav den andra buketten till ett av barnen, det enda som var hemma. Jag gör inte detta ofta men barnet är väldigt duktig på att köpa till mig. Rosorna kostade 25 kr st vilket säkert är fullt normalt men jag fick ont i magen och hade svårt att genomföra köpet... Snålhet? Kan vara men tror denna gång att det mer var ett försvarsbeteende från när det var som jävligast just ekonomiskt, då var det en utopi att lägga dessa pengar på blommor... Men det är en prioriteringssak, hade jag tyckt att just blommor och att ge bort(vilket jag naturligtvis borde göra) var viktigast så hade jag ju avstått exempelvis nikotuggen...
Hur som helst det var en trevlig kväll, och maten blev billig, kycklingfile a 39 kr kg och cremefraiche med tomat och basilika och till detta bulgur och en flaska vin a 59 kr, tippar på sammanlagd kostnad är ca 115 kronor vilket är billigare än om vi valt en restaurang. MEN det är svårt att hålla budgeten, saker kommer och pockar på hela tiden, det dyker upp än det ena än det andra som man inte har möjligheten att välja bort. Då måsta jag tänka på att jag till mitt buffertkonto avsätter ALLT utöver budgeterade kostnade och de ska gå till investeringar i fonder och aktier men också till oförutsedda extra utgifter, så det så. Jag behöver då inte ha ont i magen med andra ord.

Inga kommentarer: