torsdag 21 februari 2008

Årsrapport

Idag 08.30 kommer Net Insight med sin årsrapport, jag väntar med spänning, det har inte hänt mycket med aktien sen jag köpte för 4.75 men igår dick den upp 0.20, så vi får se hur dagen blir. De som köpte RNB för någon månad sen då den var nere på 25.20 har gjort en bra affär, jag har en order inne på 31 kr men den springer ifrån mig hela tiden, stod i 39 kr !!!! igår vid stängningsdags, den går stadigt uppåt. Jag vet inte om jag ska vänta ner den eller om jag ska köpa nu så jag är med på tåget upp..... Det är detta som är placerarens dilemma naturligtvis, men vi får se, kanske om det går bra för Net Insight att jag kan köpa en mindre post iaf, vill vara med där känner jag. Andra nyheter är att jag fick ett sms från Kaupthing igår de har höjt sparräntan till 4.75 % mycket bra. För någon månad gick att läsa att den isländska kapitalmarknaden låg illa till och att bankerna riskerade konkurs, så detta besked lättar lite. Jag har "endast" 10 000 kr där, har tänkt sätta hälften av de pengarna som ska in på sparkonto på Kaupthing och hälften på Svea men blev lite rädd när Island fick problem.

Inga kommentarer: