tisdag 12 februari 2008

Alla hjärtans ångest...

Börjar få lite alla hjärtansdag ångest, funderar på om jag ska köpa nåt till barnen och sambon, funderar på vad jag ska köpa isf och när... Denna dagen ska ju inte skapa negativa känslor, eller?
Det kostar lite oxå och ska jag hålla budgeten någorlunda så får jag hoppa eller ta av bufferten, när jag tänker så här kommer nästa negativa tanke, är jag skitsnål???
Har ett presentkort från i julas på en restaurang, skulle kunna gå enbart med sambon och ha en romantisk kväll, ELLER kan jag ta de pengar ett restaurangbesök kostar och göra en riktigt god middag så alla får vara med..... svårt, hör samtidigt manande röster som säger att man måste hitta på nåt med sin partner för att hålla romaniken vid liv.....
Nästa neggiga tanke är att " hallå... vad fan är detta för Ilandsproblem.... och då är jag benägen att hålla med, jag ska rycka upp mig det enda det är fel på här är min INSTÄLLNING och varför den är dålig, det vet jag och det har ingenting med 14 februari att göra , det beror på annat så jag bestämmer mig för att LÖSA det andra jobbiga och förändra min inställning...

Inga kommentarer: