onsdag 27 februari 2008

Bokrean

Brukar alltid vara en källa till glädje för mig. Jag brukar köpa på mig böcker som jag längtat efter och köpa gärna hela serier om det finns. Förra året köpte jag alla Camilla Läckbergs, alla var inte på rea men de som inte var det var så billiga ändå, beställde då från Bokus. I år blev jag besviken, samtliga bokhandlare har samma böcker och jag antar att vill jag göra fynd måste jag lusläsa bokrad efter bokrad....Och det har jag varken tid eller lust till just nu då butikerna vimlar av folk. I år hade jag tänkt köpa antingen Marie Jungsteds bokserie eller Åsa Larssons men hittade bara en av varje på rea. Hittade inte mer på Bokus. Tankarna gick då till Håkan Nesser, så igår köpte jag " Människa utan hund" för 59 kr. Ska även köpa "En helt annan historia" men den kostade 99 kr på rea och 119 på ordinarie så jag väntar med den. Spontan köpte oxå "Kronprinsessan" och "Kungamordet"(går på tv nu) dessa kostade 39 respektive 59 kr. Är inte helt nöjd med inköpen men jag hoppas de är läsvärda iaf. Sved att betala 167 kr, utan anledning egentligen tycker jag. Jag läser ofta böckerna om och om igen. Så glömde jag lunchlådan idag och då svider det ännu mer, men vad tusan, är inte mer än människa och om man tänker på hur mycket pengar jag faktiskt sparat på mina lådor dag ut och dag in.

I går ringde min lokala bibliotikarie och talade om att boken med Charlie Söderberg har kommit in, då blev jag glad. Ska absolut gynna det lokala biblioteket mer i fortsättningen.
En annan lokal facilitet som jag upptäckt är gympa i by skolan. 250 kr för en termin och det tar mig 5 min att komma dit, så där har jag skrivit in mig och har nu tränat 5 ggr. Medelåldern på deltagarna skulle tippas ligga på 58 år men ledaren kör så det ryker så jag är helt slut. Skönt att träna på hemmaplan för då blir det av.

Fick rabattkuponger på 50 kr på Lindex och 10,20 % -iga kuponger på HM, så planen är att gå på stan på lunchen och se om jag kan fynda nåt och använda dessa. Då blir det en billig lunch på den stora hamburgerkedjan oxå, där kan man äta billigt. Ska storhandla ikväll och det tycker jag är skitkul.... Jag kräver inte så mycket som ni förstår:)
Övrigt som händer idag är att jag måste jaga fonder att spara i, vill ha en utdelande denna gång och vet att Roburs fonder gick bra förra året men har absolut noll koll just nu.
Är det någon som är insatt och kan tipsa.
Ha en riktigt go dag alla och försök att göra någon annan riktigt glad med lite vänlighet, det kostar så lite men ger så mycket tillbaka. ........

Inga kommentarer: