tisdag 26 februari 2008

Fonder

Jag funderar på att lägga 1100 kronor på att köpa mer Sebankens Östeuropafond. Det är den fond jag har och har där nu 3900 kronor, inköpsvärdet är ca 3400 kr. Fonden har gått ner det sista men jag tänker att köper jag för 1100 kr till så har jag 5000 kr där, sen slutar jag spara där och börjar i en annan fond. Dels sprider jag riskerna och det blir lätt att följa, allt över 5000 är vinst och nästan allt under förlust. Jag sparar redan 300 där denna månaden oxå+ de 200 som skulle gått till IPS och så skjuter jag till med pengar jag sparat, 600 kr, jag satte av 557 kr till bufferten denna månaden. Detta känns bra och det ska bli roligt med en ny fond.

Jag la in en köporder på RNB , 400 st a 41, tveksamt om det går för den går bara uppåt.
Självrisken på bilen blir 3000 kr och jag får en hyrbil under tiden, om jag avstår från det får jag 100 kr per dygn(generöst, visste inte att man fick en hyrbil för 100 kr per dygn) men om bilverkstaden säger att det tar 5 dar att fixa nappar jag nog på detta och får ner kostnaden till 2500. Klarar mig ofta utan bil.
Så läget är under hyfsad kontroll.
Min nicotuggstatus är 7 st igår och 7 iförrgår. Budgeten låg på 6.5 för att klara ett paket per månad, så det känns oxå bra med tanke på bildemoleringar och tonårsgräl :)

Inga kommentarer: