söndag 10 februari 2008

Kent konsert

Jag har varit på konsert för första gången, har tidigare endast varit på mer showliknande events typ Skifs och Lena Ph.... Men nu var jag på riktig konsert, och vilken konsert det var. Favvogruppen Kent, det var fantastiskt, de bara står där och levererar låt efter låt som är gudomlig. Och när jag tänkte att okey, nu har de tagit alla bra låtar då kommer ännu en. ...
Vill ge en eloge till dessa Eskilstuna killar som gör en konsert som helt och fullt är tillägnad publiken, de varvar bra låtar från alla skivorna och har inte förkärlek för den senaste utgivna skivan som så många andra. Publiken kunde njuta i fulla drag av musiken, hela tiden. Jag är så lycklig och glad att jag fick uppleva detta, Tack barn 1 för julklappsbiljetten och det trevliga sällskapet, samt för skjutsning detta gjorde att jag kunde ta en konsertöl och hänga lite med alla andra fans:)
Ekonomiskt har detta varit en bra helg, det gick 50 kr på ölen, vilket det var värt att komma i rätt stämning, hade föreställt mig stå långt bak och trycka, livrädd för att klämmas ihjäl vid kravallstaketet av aggressiva ungdomar men eftersom staket saknades och ungdomarna var harmoniska så stod jag väldigt långt fram.
Jag har haft barnkalas oxå, här gick lite pengar, hyra av lokal 222??kr, fråga mig inte över det konstiga priset men kommunen har väl egna mallar. ....Godiset gick på 125:- och jag bakade tårta och kakor själv. Exet delar detta så det är okey.
Idag gick 300 kr till träning på en av hästarna, den yngsta. Den behöver det och tränaren är väldigt bra men fy vad det svider. Måste komma igång med intäkter på det området. Med tanke på denna utgift blev inte helgen så billig men jag resonerar att det är väl investerade pengar i hästen som med rätt utbildning stiger i värde, mina 2 hästar är investeringar oxå, som liksom alla andra investeringar kan gå precis hur som helst. Men dessa investeringar bidrar till en stimulerande fritid, frisk luft och kärlek för oss 2 som håller på, det är värt det oxå.....
En annan utgift som jag har är 100 kr och en dosa nikotinfritt snus för en biltvätt och dammsugning av bilen. Barn nr 2 ville ha vanligt snus men det köper jag inte, no way, men eftersom det inte bara var snusbehov utan även ett behov av kontanter barnet hade(detta "barn "är 18 år om ett par månader och kan köpa själv, nikotinbehovet finns tyvärr redan) och jag hade en bil som såg bedrövlig ut valde jag detta alternativ. Annars älskar jag att tvätta den själv när det är hyfsat väder vilket inte är så ofta, därav nivån på smutsen :).
Söndagsmiddagen blev oxå billig, lax med potatis och hollandaise för 4 pers + 1 matlåda gick på ca 50:- vilket är en tia per portion. Ja det är jag nöjd med och nu ska jag kolla hockeyn på tv och ikväll är det ridsport och detta nöje är redan betalt via licensen....

Inga kommentarer: