fredag 29 februari 2008

RNB

Verkar inte som om jag någonsin ska få igenom mitt köp på Rnb, har en order inne på 41 kr och så stod den idag som lägst, 41.10... Lägsta kursen på en vecka.....
Blir mer och mer tveksam till fonder, har ringt runt och läst en hel del de senaste dagarna och de jag pratat med snackar som om det vore skitbra att en fond gått med vinst övht.. Och har de gått upp 4% är det jättebra. Jag tycker inte att det är så bra, det har ju varit svajigt på börsen, men ändå. De som förvaltar fonderna gör ju detta på heltid och ska vara duktiga på just detta, ska de då inte kunna få till en bättre avkastning?? När jag ringde för att höra mig för om min pensionsförsäkring sa bankmannen att jag skulle vara GLAD att jag låg på + övht, GLAD för att jag efter 18 års sparande låg +. Det resonemanget förstår jag inte, självklart förväntar man sig vinst om man sparar i deras bank under så lång tid. Historiskt sett ska det ju gå + över tiden...
Tycker att mitt bankfolk har fel attityd. Ska inte dra alla över en kam men de jag pratat med har haft denna attityd.
Med alla avgifter känns det inte som ett solklart alternativ till aktier. Aktier kan jag bevaka själv och göra en plan för.... Förlusten sker inte förrän jag säljer. Kanske bättre att ta enbart aktier och sprida innehavet... Om hälften av pengarna sitter inne på banken med ränta och hälften i spridda aktier känns det ganska bra eftersom jag, som det ser ut idag inte behöver så snabba resultat.
Helst skulle jag vilja starta upp något eget men tiden finns inte nu, då måste jag göra avkall på min tjänst och eftersom jag försökt få jobb så länge är jag inte beredd att göra det i nuläget.

Kampen går vidare men nu är det fredagkväll, Lets Dance, chips o läsk o mys i soffan...
Mmmm mysigt, bästa kvällen på hela veckan. Lillplutten o mamma ska gosa, enda orosmolnet är att de stora är ute... Tänk om man kunde binda fast de i tvsoffan med en bunke chips... Eller kan man det??? Räknas kanske som barnaga eller kidnappning.... Inte värt det, måste helt enkelt gilla läget och lite på att de reder ut situationen själva. Har de bara hälften av den tur deras mor hade när hon var ute i samma ålder så kommer de klara sig fint....

Inga kommentarer: