torsdag 28 februari 2008

Fynd i vårsolen

Solen skiner och jag vill ha nya gardiner... nejdå men kläder.
Gick ner på Lindex och använde min kupong på 50 kr och hittade en fräsch randig tshirt, ord pris 99 så det blev 49 kr, det var ett kap. Behöver sen länge en jacka, och har hittat en för länge sen på HM för 598 kr, redan i december faktiskt. Men jag gav mig fanken på att den skulle sättas ner på rea innan jag köpte den. Och det är väl det enda plagget som är kvar i butiken från december som det inte är rea på... Jag har kolla lite nu och då, senast idag. MEN jag har hittat en annan svart kavajmodell med dubbelknäppning och skärp i midjan, såg den på en tjej, skitsnygg på ett klassiskt vis. Den kostar 398 kronor men så har jag en rabatt kupong på 50 kr och ytterligare en kupong med rabatt på 20 % så priset blir 268 kr och det är den värd. Den andra är lite mer vinter så det känns mindre aktuellt.
Försöker att trixa med mina kläder och pengar så att jag ska se fräsch och välvårdad ut även om jag sparar pengar. Jobbar i en kvinnodominerad värld där visakorten används frekvent i butikerna. Jag blir gladare också om jag känner mig fräsch. Går nu i en beige, ifs klassisk vinterkappa från 02-03, men ändå. Det börjar bli så satans varmt.... Ja med dessa inköp har jag endast 182 kr kvar på mitt kläd/sminkkonto så det hänger inte på detta kontot och övrigt kontot om jag ska ha 500 kr kvar i plånboken en vecka före lön, eftersom jag totalt har endast 500 kr på övrigt kontot. Men jag håller min tugummi ranson iaf. Jag får hitta ett annat konto att spara på, kanske matkontot iaf....

Inga kommentarer: