fredag 8 februari 2008

Budget uppföljning

Har tittat igenom min "vardagsbudget" så här nästan i mitten av månaden, ligger både + och - som väntat och som förra månaden är det redan minus på "övrigt", detta beror på att ett barn har fyllt år och jag har köpt presenter för 400 kr, har köpt presenter till en väninnas nyfödda. Detta var dock ett klipp, halva på rea priset så jag fick en rosa body, en rosa söt klänning med Nalle Puh och en sparkdräkt i tjock cerise plysch, allt detta för 110:-, detta gjorde mig glad fick även en skjorta till mitt födelsedagsbarn för endast 25:-. Det är ju så att ska man få ihop ekonomin och göra klipp får man handla på sig när billigt tillfälle ges även om jag inte behövt ta den nyföddas present just denna månad. Nöjd med de inköpen iaf. Jag har endast kvar 734 kr på matkontot och ska handla 2 ggr till innan lön, det räcker med god vilja till en storhandling om jag planerar. Denna summa beror på att jag dels var och gjorde storinköp på schampoo och balsam och lite annat på ÖB, slipper köpa detta på ett tag men det beror även på slarv och bristande organisation från min sida. Var ju på annan ort och gästspelade och hade INTE med mig matlådor. Detta var jag duktig med på kursen för 2 v sedan. Då gjorde jag matlådor och frös in för att ta med och detta funkade bra och blev billigt. Fler kursare gjorde så vilket underlättade naturligtvis. Denna gång gjorde jag inte det och fick köpa mat till lunch o middag, köpte en färdig lunch och resten plockade jag ihop i en mataffär så det blev ju lite billigare, men min bristande organisationsförmåga stör mig.... Många äter ute VARJE dag så varför vara så hård mot sig själv, jag kommer ändå få traktamente, men som sagt det stör.

Hästkontot låg minus oxå, måste lösa den biten.

Ska ha barnkalas för barn 3 och måste hyra lokal men det får jag ta lite från dennes konto som ligger på +.

Bakar gör jag själv men godis och så kostar lite. Tycker att min vardags budget är så KUL, nu har jag koll och funderar på inköpen även i det lilla, innan hade jag kanske mellan 2-4000 kvar efter räkningar till mat och allt annat, då löpte månaden bara på men nu har jag KOLL på vad jag lägger på vad och försöker hålla min budget. KUL.

Inga kommentarer: