måndag 18 februari 2008

Glad

Jag flyttade för ett tag sen till ett lite mindre samhälle och har inte nyttjat dess fasciliteter i någon större utsträckning, faktiskt bara deras Ica affär och den är jag så arg på då den ligger betydligt dyrare än andra (Ica) affärer. Då kan man kanske tycka att det är för att överleva men så är inte fallet då kundtillströmningen är mycket god. De vill krasst bara tjäna pengar. Och deras trogna kunder som de flesta arbetar ett par mil därifrån och passerar minst 2 lågprisbutikerpå vägen hem, är ändå denna skitIca trogen. De har liksom inga alternativ. I de flesta affärer har de ett lågrisalternativ till nästan allt, om det så är butikens egna märke men inte här. Här är det egna märket dyrare än på andra ställen. Wasa knäcke har knäckebröd med olika ostfyllning, toppen som mellanmål i farten, och över hela Sverige, där jag varit, okey jag har inte luskollat varje lite butik efter dessa knäcke men både i Sthlm, Skåne, Linköping och Göteborg iaf så kostar på kampanj 3 st knäcke 15 kr eller 5.90 st. Men i denna skit affär tar de 17.90, vad är anledningen frågar jag mig. En liten lanthandel i skärgården kan ta det men inte här i en välbesökt affär. Jag bojkottar i det längsta denna affär där för övrigt servicen inte står i paritet med priserna. Jag har därmed nästan dragit alla inrättningar i detta samhälle över en kam och vägrat gå till frissan här osv och vänt mig till de jag är vana vid i stan. Så idag hade jag bestämt mig för att leta efter Schäfers bok, miljonär på 7 år, och det slog mig att jag kanske har ett bibliotek att gynna på hemmaplan. Slog upp Eniro och hittade mycket riktigt ett. Ringde och fick tala med en trevlig herre, han hittade inte boken där, eller i övriga kommunen men på ett universitet i Lund, han kunde inte få fram lånestatus(som säger hur många som står i kö, bla) men bad att få återkomma. Gjorde det och jag får boken på ONSDAG, och de har öppet till kl19.00!!! Och hinner jag inte tills dess kan jag knacka på för han skulle jobba över!!!!
SNACKA om C attityd och god servicenivå, jag blev jätteglad och bestämde mig för att inte dra alla över en kam. Mer sånt till folket...

Inga kommentarer: