måndag 25 februari 2008

Månadssammanställning februari

Jaha så har jag gjort månadens sammanställning, nytt under månaden är att jag köpt 2000 st Net Insight. Jag har haft en köporder inne på först 25:- sen höjde jag till 31:- på RNB, 600 st, denna har inte gått igenom, aktien går stadigt uppåt så idag höjde jag till 41 kr och sänkte antalet till 400 st. Jag har även 1000 st Ericsson a 12 kr inne på order.

Så här ser det ut
Aktier
Ericsson 27160 -9.47%
Net Insight 10100 +5.95%
Ips 51280
Fond 3927 +/- 0
Bank 233358
Depå 30833
Buffert 26359
--------------------------------
summa 383017


Kul att Net insight går lite upp. Mitt sparande denna månaden är

Buffert 557
Fond 300
Altfond 200 Har avslutat mitt pensionspar och ska välja annan fond
Semester 1000
-----------------------------
summa 2057 kr

Hade självklartt hoppats på mer sparande då jag fick ut 2600 extra denna månad men jag tycker det är viktigt att ha en vardagsbudget som håller och därför justerar jag upp mina 2 huvudkonton mat och övrigt. Kan inte se några stora utgifter komma under denna månad förutom linser, det måste jag beställa nya... alltid är det något. Hade tänkt att klippa mig men det måste jag avstå till nästa månad. Sonen behöver klippa sig och han får gå före. Kanske måste jag vänta med linserna kom jag på, annars håller jag inte mina 500 kr på "Övrigt", har månadslinser och har haft dessa nån vecka men kanske kan jag beställa om 2 veckor och betala på nästa lön... Ja det är fullt sjå att bli ekonomiskt oberoende, men det är klart att det måste svida....Jag ska göra mig en pärm, a'la Bodo Schäfer och där i ska jag ha bilder som visar hur jag vill ha det i mitt liv, denna pärm ska åka fram allt som oftast men ALLTID den 25e varje månad när jag gör min sammanställning så jag påminns om varför jag gör vissa val i min ekonomi.

Inga kommentarer: