onsdag 26 mars 2008

Bio

Idag har jag varit på bio med mina kurskollegor. Förra gången vi var här gick vi på en annan film som hade så dålig kvalite, eller de hade gjort service på filmapparaten så bilden var suddig och vi fick en fri biljett. Så jag har varit på en helt gratis bio! Vi såg Colin Nuyleys senaste "Angel".
Många härliga skådespelare från Änglagård och flera andra filmer var med, såsom Helena Bergström(förstås), Lassgård och Wolf. Nutley brukar ju gesltalta det typiskt svenska men det kan jag inte hitta i denna filmen. Bergström lyfte ju som vanligt, hon gör en enorm rollprestation och är dessutom väldigt rolig. Även om jag tycker om Lassgård och Wolf så anser jag att de var snäppet för gamla och slitna för de karaktärer de ska gestalta. Det blev lite förlöjligat och svårt att ta på allvar. Här förstår jag inte Nutley, förstår inte poängen. Filmen hade blivit mer trovärdig med 10 år yngre män i rollerna. Men tycker man om Änglagårdsgänget så ska man helt klart se filmen.
Dagens utgifter: 2 ciabatta a 12 kronor och en tandkrämstub a 10 kr. Ganska bra snålbudget för att vara så långt heimfrån:)

Inga kommentarer: