onsdag 19 mars 2008

Ägare till NCC aktier

Ordern på 400 NCC gick igenom idag, jösses där blev jag lite rädd när den gick igenom, hade kanske inte väntat att det skulle gå så fort, men beslutet känns bra.
Har en order om 100 a 151, den får ligga kvar tills nästa vecka, då höjer jag upp men tänker att det kan gå ner igen.
Bästa sättet är, om man har kontanter att avvara, att lägga ordrar lågt och ha pengar på depån så är man beredd när det blir hastiga nedgångar. Som det är nu ska pengar föras över till depån och order läggas. Jag räknar ju inte med att en aktie kan gå ner så mycket på en och samma dag, men jag lär mig. Lite störande är ju dock om det tar tid att depån ger ju inte så bra ränta..
Det är kanske det jag ska göra med utdelningar och vinster, lägga de i depån och lägga skam-ordrar...
Ja, ja nu ska jag gympa och sen gå på hockey, sista kvalet för att sonen ska hålla sig kvar i div 1, de behöver bara vinna med 11 mål, så är det klart :)
Säger som Jim Carrey i "Dum eller dummare" När han är kär i en skitsnygg rik tjej och frågar henne hur stor chans han har på henne -En på 10???? Hon - snarare en på miljonen, han -efter lite betänketid - Ahhh there IS a chanse!!!!!

Inga kommentarer: