torsdag 6 mars 2008

Du är vad du äter

Har precis sett ett avsnitt av programmet. Torsdagar klockan 8 på tv3 är ofta en bokad tv-tid för mig. Vi är så många hemma hos mig så om jag vill se något på tvn i vardagsrummet måste jag boka tid. Annars får jag titta i sovrummet. Anna Skipper brukar jag följa och innan denna omgången började igen så var det Charlie Söderberg med Lyxfällan, tycker om båda dessa program. Idag var Skipper på besök hos Dominika Peczynski, tidigare medlem i Army of lovers och nu framgångsrik företagare. Hon driver en prbyrå och har/har haft en lovematching "byrå" där de parade ihop ensamma människor som söker partner. Hon var ganska rolig men gav ett ganska puckat intryck vilket måste vara någon slags fejkad image för hon är nog allt annat än puckad denna kvinna. Ensamstående mamma med lägenhet i Stockholm city, åker aldrig kommunalt utan tar taxi med dottern till skolan varje dag och åker sen vidare 200m till sitt eget jobb. Äter ute varje lunch och är ute och festar mycket när hon inte har flickan. Köper dyra kläder och njuter av det goda i livet. Jag förutsätter att hon inte gör detta på kredit, hon har hållit på några år, utan hon är framgånsrik företagare som tjänar pengar. Roligt, mycket roligt skulle gärna vilja veta mer om hur hon lyckats och hur hon tänkt när hon bytt inriktningar i sin verksamhet. Jag kunde inte låta bli att drömma iväg lite, tänk att få leva så en vecka, lägenhet i stan, massa shopping och restaurang besök, aldrig behöva vara rädd i tunnelbanan utan åka taxi fram och tillbaka. Ja en vecka skulle det va kul, absolut. Men inte mer för det är inte jag. Fast när jag blir oberoende så ska jag definitivt shoppa mer och äta mer ute, resa mer. Ja så där vill jag ha det emellanåt. Jag ska snart göra en pärm ala Bodo, där allt jag vill ha som rik ska porträtteras, där ska vara en stor bild på ett hus på Mosebacke, för där vill jag ha en stor lägenhet. Det ska vara bilder på små boutiqer och restauranger, bland annat. Där ska självklart vara mycket mer. Men jag är så glad när jag får titta in en stund i Dominikas liv, smaka på lite, för det är sån enorm skillnad från mitt eget med hästskit, tunga skottkärror, stressande till tåg, prasslande med rabattkuponger och medhavda matlådor.......

Inga kommentarer: