torsdag 27 mars 2008

Ny klippt

Har gått och snikdragit på ett frisör besök ett bra tag, fast jag sannerligen behövt ett.
Hade tänkt gå förra månaden men då kom sonen före...Så är det att vara förälder ibland...
Saken var bara den att efter att i fem års tid, då hela familjen har gått till en lågbudget frisör, och sönerna bara skriker när jag föreslår att vi ska gå dit, lovade jag att han fick gå till en "hipp" frisör, alltså en helt vanlig som ligger i stan med vanliga priser:) en sån som de flesta i hans och min egen ålder för all del går till.
Men efter att jag själv varit för 2 månader sen hos fru lågbudget och blivit grymt besviken och fick gå till en hipp frisör och rätta till, så gav jag med mig.
Han gick till den nya frisören och blev så grymt bra, han har ett underbart hår och blev så skitsnygg. Men besöket kostade 350 kronor, gulp...till skillnad mot lågbudget som tog 150 kronor. Så jag betalade 200 och han fick själv lägga 150. Så avstod jag själv från klippning.
Så kom han hem i helgen, med rakat huvud....Rakat!!!!
Jag höll på att ramla i backen... Min snygga pop yngling var förvandlad...till en..rakad..
Jag höll på att bli tokig, ville han vara rakad hade jag kunnat göra det gratis!!!!!
Men då visade det sig att en kompis till honom smygit upp bakifrån och klippt av en test. Hur man nu kan vara så jävla dum, sen hade de försökt att rätta till detta och det hade slutat med att han rakat av allt... Suck, vilken prövning i mitt moderskap.
Men så idag, ny lön att spendera, efter att ha snik kollat alla frisörer i staden där jag är bestämde jag mig till slut. Det kostade mellan 330-530 kr för en damklippning. Tycker att det är dyrt, men så bestämde jag mig och hamnade hos en underbar manlig frisör och han klippte igenom mitt hår i en timme och 10 min, allt för att rätta till det som fru lågbudget stökat till. Fru lågbudget gör ljusa slingor jätterbra för endast 295 kr men hon är inte så bra på frisyrer.
Jättenöjd blev jag iaf, till en kostnad av 330 kronor.
Nu ska jag spendera mer pengar, vi kursare ska gå ut och äta, enda kvällen i veckan som jag följer med så jag har sett fram emot detta.
Har bara ätit nåt enkelt på kvällarna, somnat hungrig och bara längtat till hotellfrukosten. Skyndat upp på morgonen och ner i matsalen, där jag vräkt i mig, färska frukter, färskpressad juice, smörgåsar med kalkon och leverpastej med gurka. Kellogs specialK med valnötter, hasselnötter, melonkärnor och solrosfrö. Uppe på det kokt ägg, bacon och äggröra...Mmmm så mysigt det är att vara på kurs.

Inga kommentarer: