onsdag 5 mars 2008

Ros till DN + Home Entertainment

I december förra året fick jag en reklamkatalog i brevlådan, späckad med olika erbjudanden från olika företag, ni vet en sån av blankt tjockt papper där man kan beställa allt mellan stickbeskriviningar och löspenisar, jag brukar kasta dem men till jul är de ganska användbara då man ska ge bort julklappar, ja inte just ovanstående attiraljer ..... men annat.
Jag hittade 5 dvd till priset av en och enda köptvånget var att köpa en vid ett senare tillfälle till ordinarie pris. Vilket gav ett pris av 35.80 per film och det var högaktuella filmer så det beställde jag och gav till egna barn och andras barn. Även ett cd spel fick man på köpet, "Pirates of the carrabean" om man beställde samma dvd, och det gjorde jag. Cd spelet dröjde dock och hade förra veckan fortfarande inte kommit, det stackars barnet som väntade på spelet undrade och undrade, jag hade ritat en teckning så länge och lagt i paketet, och så fick han dvd filmen på julafton.
Jag lackade till när spelet aldrig kom, har mailat och frågat flera ggr. Så kontaktade jag företaget återigen , skämdes som en hund när barnet frågade efter sin julklapp det kändes som om de vuxna trodde att jag fejkat en julis, och fick ett mail som svar att de inte visste när det skulle komma in MEN istället fick jag två andra pc spel, Råttatuille och Familjen Robinsson. Det var väl service !!!! För de var ju ändå gratis och det fattades ju bara ett spel. Så då fick barnet den ena och min minsta det andra.

Även en prenumeration till min mamma på en damtidning fick jag billigt från reklamkatalogen och så hittade jag något till mig själv, en månads prenumeration på Dagens nyheter för endast 49 kronor. Tänk lördag morgon, en latte och DN kultur, och alla ekonominyheter och bostadsbilagan!!! Hur bra skulle jag inte få det för bara 49 riksdaler. Raskt skickade jag in i mitten på december och började vänta.... Ingen tidning. I mitten på januari kom ett brev: Välkommen till Dagens nyheter, inom en snar framtid kommer vår tidning i din brevlåda. Mitten på februari ringer telefonen och min sambo svarar. " Hej detta är från Dn vi undrar om ni tycker om vår tidning" Det gör vi säkert, svarar han, bara vi får den.. Telefonissan bad om ursäkt och skulle genast åtgärda missen. Slutet på februari- forfarande ingen tidning.
Så i fredagskväll ringer det igen, jag svarar och får samma fråga som min sambo. Då brusade jag upp och sa att nu fick de ge sig, och var beredd att i nästa andetag bad dem fara och flyga med både kulturdelen och övrig läsning. MEN då avbröt telefonissan mig och var så trevlig och bad om ursäkt och skulle genast åtgärda,..... igen...
Mitt hopp om värdefull läsning var nu borta MEN idag så låg den där, en rykande färsk DN. Jag blev så glad och sen med posten fick jag ett brev från redaktionen där de sa att jag fick prova en månads prenumeration helt GRATIS. Det kallar jag oxå service.Skönt att se att folk tänker steget längre och kan rätta till och korrigera när det blir fel. Min sambo tror dock att vi inte får utdelning på helgen utan får lördag och söndags tidningen med måndagstidningen. Eftersom vi bor så långt ut från stan och kanske är de enda inom ett par mils radie som har DN.
Så nu ska det bli kul att se i helgen om tidningsbudet hittar ut hit i skogen på söndagmorgon....

Inga kommentarer: