måndag 24 mars 2008

Ris åt Dagens nyheter

Skrev ett inlägg i början på mars där jag rosade DN, om det kan ni läsa här, tyvärr måste jag idag ge dem en rejäl omgång med riset. Jag fick första numret den 5 mars, lördagsnumret har kommit 1 gång med lokaltidningen på lördagen och 2 ggr med posten på måndagen, redan där brister de. Sen kommer inte tidningen alls sen i måndags förra veckan. Samtidigt har någon från DN ringt hit och frågat efter mig måndag, tisd,onsd och torsdag, när jag inte varit hemma har de frågat familjen om vi vill köpa en helårsprenumeration nu efter provtiden. De har då sagt, observera vid samtliga samtal, att den uteblivit, och den andra änden i luren har lovat åtgärda...
Så idag ringer de igen och frågar om jag vill ha det unika erbjudandet om ettårs prenumeration för halva priset. Jag frågar vad de gjort av de uteblivna tidningarna, om detta har han ingen kännedom utan säger att de haft påskledigt, tidningen kommer inte alla dagar under påsken?? Hallååå?? Har ni ingen log ni kan titta i frågar jag, om aktuell kundstatus innan ni ringer? För i så fall skulle du veta allt om min kalkon till prenumeration? Detta svarar han inte på utan vill sälja en prenumeration, det är det enda han vill, han skiter fullständigt i att jag inte fått några tidningar. Han har mage och säga "du har ju nu fått ett unikt erbjudande att prova på, vill du inte förlänga då??" Nej det kan jag inte ta något beslut om eftersom jag inte har provat på, ÄN... Jag blev tämligen irriterad. Jag tackade nej till hans värdelösa erbjudande och frågade vad han tänkte göra åt de tidningar som inte kommit. " Ring kundtjänst vardagar mellan 8 och 5, blev svaret...
Sen som grädde på moset och lök på laxen och droppen som fick bägaren att rinna över så hittar jag en räkning som kommit häromdagen på 49 kronor???? Fast de så gentilt skickade ett brev den 5 mars att jag fick prova gratis pga av alla problem...
Jag blir så matt, hur tror de att man ska kunna öka försäljningen av en så pass bra och intressant morgon tidning som DN med såna klåpare ombord på skeppet???
Hade jag haft detta på mitt eget jobb hade jag skämts brallan av mig och till vilket pris som helst åtgärdat problemet pronto, om det så hade inneburit att jag fått cykla ut med tidningsskrället själv..
Har folk ingen yrkesstolthet? Mannen som ringde idag var tyvärr ingen skolungdom som knäckade extra, de kan kanske sakna initiativ förmåga ibland, utan en man i medelåldern....Rätt åt honom att jobba på annandagpåsk, jag hoppas han jobbar enbart på provision och inte fick nåt sålt :)
Nu ska jag maila Dns kundtjänst och fråga om räkningen, och fråga what the f... they mean....
Sen ska jag ta tag i månades roliga, betala räkningar som är alldeles för många och göra en månadssammanställning med pengar som är alldeles för få.

Inga kommentarer: