onsdag 12 mars 2008

Ditten och datten

Jaha, så var det så igen, kan det jäklas så gör det, Ncc låg på 155 kr häromdagen och jag hade näst intill bestämt mig för att köpa, då steg de med blixtens hastighet.. men de jag redan har går inget vidare. Men det är lika för alla givetvis, hur de man har går är ju inte så viktigt så länge man inte tänker sälja men just när man ska köpa så... Sen kan jag undra hur en aktie kan gå upp och ner 10 kronor på samma dag och inget omvälvande har hänt.
Jag ska lägga en order iaf, på 155-157 någonstans och sen avvakta någon vecka. Ordern måste vara igenom kring den 25-30 mars så att jag får min utdelning. Och den vill jag ha. Aktien lovordades i Di idag så jag tänker rätt och det är ju kul.
Är inte på topp för övrigt, down värre. Så är det väl för alla ibland men det är inte kul, jag är så ofantligt trött på relationer med andra människor. Skulle vilja åka bort 1 vecka och bo på hotell själv och bara läsa böcker och dricka rödvin och tycka riktigt synd om mig själv. Det är inte synd om mig men jag är ledsen ändå.
På tal om böcker håller jag på att läsa Charlie Söderbergs bok " Ett rikare liv". Den är bra so far, men jag är besviken på att det är mycket fel i texten, fel ordföljd och en del missade ord. Tycker att det ska vara en perfekt text när den går i tryck och man förväntar sig att folk ska betala för texten. Jag har en tredjedel kvar av boken så jag ska inte säga mer än. Har beställt " Rich dad-Poor dad från min vänlige bibliotekarie och det ska bli kul när den kommer. Biblioteket i hela landet har förövrigt lånestopp i 2 veckor för att de håller på att byta sitt datasystem, det gör de inte i en handvändning tydligen......
Men min snälla biblo lät mig slinka förbi förbudet sist jag var där, de har ändå öppet trots lånestoppet och det är ju generöst. Har läst klart Schäfers bok , plöjde igenom den och ska snart läsa om den och göra alla övningar och anteckna som han vill man ska göra. Den boken tyckte jag om , även om allt inte gick applicera på mitt liv och kändes lite osvenskt.. med all rätt eftersom han är tysk.
Söderbergs bok känns mer nära på det sättet.
Idag ska jag skippa gympan, inte för att jag är depp, vilket annars hade varit en typisk
anledning till att hoppa utan jag ska gå på hockey, sonen kvalar för att hålla sig kvar i div 1 med sitt lag så det gäller lite ikväll kul! De har vunnit 1 match mota samma lag innan.
Först ska jag mocka 2 boxar och fodra 2 hungriga kusar. Hämtade kornet igår och den vänliga mannen skänkte mig 25 kilo, fick det på köpet, i butik värt ca 130 kronor. Det gjorde mig glad i all depp. Till oss alla stor och småsparare och ALLA vänliga människor: Råg i ryggen och ett hopp om ett rikare liv!

Inga kommentarer: