måndag 17 mars 2008

NCC

Börsen ökade idag rejält och Ncc med den, ska nu se om jag kan hänga med tåget och köpa. Hade på depåkontot så att det räckte till 100 st a 151 kronor, den stod som lägst idag i 150.50. chansen är nog liten att den går igenom. Har fört över pengar från sparkontot så jag ska lägga en total order om 500 st när de kommit in. Den stod förra veckan i 165.50 och jag tror att jag lägger den totala på 155 kronor om pengarna hinner in imon och aktien gått upp lite, vilket jag tror. Den varierar så mycket och snabbt så det är osäkert. Efter denna NCC order är det slut med större köp, då är lägenhetspengarna investerade, hälften och andra hälften på konto. Sen blir det att spara och köpa småposter. Men det känns skönt på något vis för jag vet att jag gjort vad jag kunnat och köpt aktier när de stått lågt, sen att de nu står ännu lägre - ja det är en test för min uthållighet. Sen är det bara att bita ihop och fortsätta leva livet och hoppas att jag gjort rätt......
Skräckblandad förtjusning är vad det är....
Men det ska bli kul att för första gången få utdelning, det blir isf från Ericsson och Ncc och de ska investeras förstås. Söderberg skriver att pengarna ska jobba 2 ggr och sen kan man göra eller köpa något trevligt för pengarna, låter bra men kanske jag höjer antalet ggr det beror på hur det går. Det känns som om alla vinster både i fonder och aktier låter vänta på sig, det går inte snabbt utom då möjligen med Ncc som skiftar upp och ner på en tia, det innebär att med 500 st kan man tjäna/förlora 5000 kronor på samma dag....

Inga kommentarer: