lördag 8 mars 2008

Snåltarm

Har idag gjort slag i saken och inköpt garderober till sovrummet, den ska täcka min, sonens och sambons kläder. Vi åkte till Ikea, av nån anledning hade en miljon andra par bestämt sig exakt samtidigt för att besöka varuhuset. Folk! Folk överallt!!! Och de går så långsamt med sina vagnar, stannar upp och pratar, skulle jag aldrig göra(eller hur).
Att hitta två lediga parkeringsplatser i rad, framåt för att få plats med bil och släpvagn tog sin tid.Hittade iaf en väldigt fiffig(tror jag, än är den inte färdigmonterad) lösning som ska sluka mängder av kläder. Sambon var inne på Ek, jättefint men jag tycker att vårt sovrum, för övrigt hela huset, är så mörkt och har små fönster, så jag ville ha vita garderober som kan plocka upp ljuset från det fönstren. De vita var oxå billigare. Ser lite plastigt ut men ljuset är viktigt. På morgnarna när jag ska till jobbet och klär på mig ser jag inte om jag har hundhår på kläderna för att det är så mörkt. Jag måste rusa in på toan med klädborste det första jag gör och fixa till. Sambon köpte argumentet och vita blev det. Efter 1,5 timmars letande och ihoptråcklande för att få ihop kombinationen gick vi till kassan och jag såg skylten FYND, tänkte att jag går in o kikar. Vår vita kombination kostade 4800 kronor, då var det en dörr som var spegeldörr där man kan spegla sig i helfigur. Kommer in på fynd och hittar en EXAKT kombination som den vi valt, inklusive spegeldörren för det fascila priset 1800 kronor, men den var i EK....
Snåltarmen vreds om rejält, TÄNK jag skulle kunna spara 3000 kronor!!!!! Jag ska betala denna nämligen. Eftersom vi är nya sambos känns det bra att vi betalar olika saker, så vet man.
Snålvattnet rann i mungipan, resonerade snabbt, Ville HA VITT OCH LJUST, men Ek var ju snyggt, hämtade sambon som lagom irriterad stod i kön och försökte bängla fram vagnen med 2.35 meters paket framåt kassan i snigelfart, efter övertalning fick jag honom att ställa vagnen åt sidan och kolla fyndet. Men till, någonstans ändå, min glädje sa han nej. Det var ett skyltex och alldeles för rangligtr och det skulle bli skit jobbigt att få ut skåpen och hem dom. KLARRT!! Jag behövde inte fundera. Och glad blev jag, om jag hade varit själv så hade jag parkerat min vagn med 2.36 skåpen diskret och hämtat en ny vagn för att prompt bängla hem dem och tjäna pengarna. Sen hade jag inte blivit helnöjd, ändå. Har ett löfte till mig själv att köpa det jag vill ha och behöver, inte det som är billigast. Har svårt med detta. Är så van att tacksamt köpa billigt.

Jag köpte även nytt gardintyg till köket, turkosmänstrade panelgardiner, så nu åker julgardinerna ner,entlich, har aldrig haft dem uppe till Mars förut. Och så köpte tjock turkos sammet som jag ska klä om kökssoffan med. Gardinerna 149:- ( 19 kr metern och det räcker till en duk med) och sofftyget 160:-, det är pengar men det blir nytt i köket och det känns bra att få sätta lite av min prägel här eftersom jag är inflyttad så att säga.

Så nu börjar det roliga: tömma de gamla (jag) sätta ihop de nya(sambon) Fylla de nya (JAG!)

Inga kommentarer: