torsdag 27 mars 2008

Restaurangbesök

Vi hade en trevlig kväll ute, först på restaurang och sen vidare på en pub. 180 kronor för mat och öl och sen 57 kronor för en öl på puben. 237 pix... alldeles för mycket men det är svårt att gå ut och äta och dricka billigt. Har bestämt att inte jag själv med min budget ska stå för detta, jag kan inte hjälpa att jag är hemifrån. Jag har ätit "hemma" billigt varje kväll så jag tyckte att en lagad middag var jag värd. Så jag tar pengarna från mitt traktamente när det kommer. Brukar spara det men denna gången drar jag av mitt restaurangbesök. Vi hade väldigt trevligt så det var värt pengarna ändå. Vi har skrattat mycket och bara det är värt en del.
Imorgon blir det fest igen, mitt arbete har ordnat en liten personalresa, 150 kronor för mat och dryck. Jag möter upp på destinationen eftersom jag är borta på kurs men det är inte långt härifrån. Det ska bli roligt att träffa alla arbetskamrater igen. Även om jag nu är lite sugen på att få åka hem till mitt eget hem. En kollega ska gå i pension, en favoritkollega så det är mycket för hennes skull som jag hänger med på resan.
Tänk vad värdefullt det är med bra och trevliga kollegor...

Inga kommentarer: