fredag 7 mars 2008

Ericsson A

Köpte ytterligare 1000 st Ericsson A idag, har nu totalt 3000 st. Har länge haft en order om 1000 för 12 kr, så idag såg jag de var nere på 12.32 så då höjde jag upp och den gick igenom. Utdelningen är snart så då tjänar jag in de 320 kr som det kostade extra.
Vad är 320 kr, en loppiss i havet sen när de ligger på 45 kr :) Jag skojar, med det tänket blir man inte rik, men lite så är det ändå, jag kan inte låta några hundringar styra om jag tror på aktien och det gör jag.
Nöjd är jag över det beslutet, sämre beslut har jag tagit i mitt liv.
Mitt absolut sämsta är en gång när jag åkte för att köpa 2 Duxsängar på annons, 400 kr. Nyskild-ville ha dubbelsäng istället för den rangliga extrasäng jag sov på...
Inte för att jag hade nån ny utan för att lillkillen ofta kom på natten, och jag hade kanske ändå en förhoppning om att det kunde komma nån och då är det ju trevligt med dubbelsäng.
Tanten som sålde var trevlig och skulle flytta och sålde rubbet. Hon hade hängt upp mängder med kläder på en stång.
Damen ifråga kallade sig författare,(hade skrivit en typ parlör tror jag) och hon hade sånt munläder och sån försäljningsteknik så när jag åkte därifrån hade jag de 2 sängarna för 400, en minkpäls från 1968-1969 för 200 och en dress från London på sjuttitalet i storlek 36 ( jag har 40) för 200 kronor. Minkpälsen har jag haft en gång, nyår för 3 år sen när det var kallt satan. Hatar plågsamma djurförsök och att människor bär äkta päls. Vad tänkte jag? Att brottet var preskriberat??
Dressen har min dotter haft1 gång på maskerad men inte ens hon kommer i den längre. Bättre jag hade lagt de 400 kronorna för päls och dress på bättre sängar, för de var STENHÅRDA, gick inte att vända sig och samtidigt fortsätta sova, smärtan väckte en.
Så beträffande 320 kr extra för Ericsson så är glad att jag gör bättre val idag:)

Inga kommentarer: