tisdag 25 mars 2008

På kurs

Denna veckan är jag på utbildning 20 mil hemifrån... ligger på hotellet och slappar.
Jag älskar dessa utbildningar och hotelvistelser, hur mycket jag än uppskattar 5 barn, sambo, 2 hundar, 2 hästar och en egoistisk katt så njuter jag av ensamheten och tystnaden på hotellrummet. Inga måsten, ingen mat som ska lagas, inga djur som ska fodras och inga boxar som ska mockas. Ingen kö till toaletten. Jag behöver inte vara trevlig mot någon så länge jag är inne på mitt rum, jag kan bara vara.
Bonus är att jag vidareutvecklar mig i det ämne jag är intresserad av, får traktamente och en maffig hotelfrukost.
Jag passar på att gå på stan, något jag sällan har tid till hemma, tittar på tv i sängen, rensar plånboken och handväskan och slänger en miljon kvitton, ja jag gör sånt jag sällan hinner hemma. Idag har jag med papper till F-kassan som ska fyllas i och postas.
Jag gick en stund på stan, hotellet ligger mitt i city. Det är så galet mycket fräscha kläder nu till våren, en helt fantastisk symfoni av vackra färger, turkos, cerise, lime blandat med basfärger.
Min egna garderob som mest består av svart, grått, brunt och vitt känns väldigt tråkig.
Hittade en fräsch blårutig skjorta på HM för endast 98 kronor, har en jeans kjol nerpackad så jag tänkte det kunde funka. Jag blir så glad när jag får köpa något nytt, det är så sällan. En billig eyeliner för 49 kr köpte jag oxå.
Men maten snålar jag med, har med mig 3 matlådor hemifrån och köpte med mig kvällsmat hem till rummet från en livsmedel affär som räcker 2 kvällar. 3 luncher a minst 60 kr och 2 kvällsmål ute a minst 50 kr ger en besparing på 280 kronor.
På torsdagkväll ska vi alla på utbildningen gå ut och äta.
Nu ska jag stryka(har strykjärn och strykbräda på rummet!) jeanskjol och ny skjorta, ta en lång dusch och krypa i myskläderna. Sen lägger jag mig i sängen med min medhavda laptop och bara njuta av min ensamhet.

Inga kommentarer: