söndag 6 april 2008

2 miljoner in...

Läste en bra artikel igår om en framgångsrik kvinna, Ragnhild Wiborg som har egen kapitalförvaltning och egen hedge fond, Consepio, ni kan läsa mer om den här. Trevligt inslag och alltid lika roligt och inspirerande att läsa om människor som lyckas och vågar gå emot strömmen. Kvinnan bor i Norge och av artikeln att döma har hon framgångsmässigt gått från klarhet till klarhet. Av någon anledning såg jag en mycket mänsklig och mjuk människa framför mig som vill hjälpa den lilla människan att investera och att lyckas. Så kan mycket väl vara fallet men Consepio var inte riktigt my cup of thea, om man säger.
Fonden går bra nu och jag tänkte att med mina väntade utdelningar kunde jag köpa in mig lite där. Ha ha, vilket fantastiskt skämt, "du är en riktig skämtare du ekonomisk fighter", måste någon ha där uppe ha tänkt.
Var inne på hemsidan för att uppdatera mig lite men intresset svalnade av snabbt när jag insåg att lägsta insatsen var 2 000 000 kronor!!!!! Och därefter lägsta köp på 500 000 kronor. Vi snackar svenska kronor, inte Lire eller dinarer... Outch vilken blåsning, där kom man inte långt med 12600 kronor som utdelningen lär bli.. Thats life. Och jag får leta vidare. Det känns lite motigt att välja aktier nu, vet inte alls och måste ta mig tid att läsa på, önskar att jag hade någon kunnig person i min närhet. Det tar mycket tid att läsa och lära sig nya saker. Men däri ligger även utmaningen.

Inga kommentarer: