söndag 13 april 2008

Nya skor och tacofärs klockan 10.00

Idag är det fotbollsturnering hela dagen med samling 06:45!!! Förstår inted e som planerar såna här saker, har de inget liv? Hur som helst uppskattar jag att de ordnar cupen förstås, det betyder mycket för barnen. Sonen skulle ha matsäck för hela dagen, eller pengar att handla för i cafeterian, men här blev det givetsvis matsäck. Sambon kunde slänga i sig ett par mackor 06.00... För mig innebar det att jag i denna arla morgonstund fick göra och äta omelett för att inte bli hungrig på cupen och falla för en god macka. Det var långa uppehåll mellan matcherna så 8.30 stod vi och hade inget att göra..stan låg öde.. Då kom sambon på den brillianta iden att IcaMaxi öppnat tidigt så vi åkte dit och fick en stunds strosande i lugn och ro. Givetvis ryker det pengar bara man närmar sig en affär men jag gjorde ett bra inköp. Ett par vit/röda ballerina skor för 179 kronor. De hade köp tre och betala för två, så först tänkte jag skrapa ihop 3 par, (eventuellt ge ett par till min dotter) men sen kom ekonomitarmen igång och jag avböjde det. Jag behövde ett par skor, inte tre!
Men de skorna jag köpte är jag nöjd med, de är inte i skinn men hittade ett liknande par i samma material i veckan för 350 kronor, dessa har jag funderat på att köpa. Men nu hittade jag dessa i stället och det känns som ett bra köp. Gick igenom budgeten igår och såg att jag hade 220 kronor kvar på klädkontot så det var okey. Skönt att eventuellt kunna lämna vinterstövlarna hemma denna veckan.... En ny teflonpanna köpte vi oxå,169 kronor.
Efter ytterligare en fotbollsmatch tog sonens fader över och vi kunde åka hem. Klockan var endast 10.00 och jag var vrålhungrig, de andra åt smörgåsar..så jag värmde på lite älgfärs med taco krydda, för tredje dagen i rad.. Inte ofta jag ätit det så tidigt på dagen:) Men man får ställa om sig lite.

Inga kommentarer: