fredag 25 april 2008

Äntligen glädje yra på börsen...

Väntade med hjärtat i halsgropen på Ericssons resultat i morse och till min, och många andras glädje var det positivt. Aktien har gått upp, i denna stund 2.18 !!! Väldigt kul för en innehavare med 3000 aktier. Ligger dock bara plus på 1000 stycken av dem inköpta för 12.36 de andra är köpta för 15 kr. Men vi är äntligen på rätt väg och det är ju fantastiskt kul. Det är oerhört charmerande att läsa att många experter och proffsanalytiker plötsligt vänder beträffande aktien och att den blir prisad och ansedd köpvärd.... Grattis till Svanberg och alla andra som slitit hund och fått kritik. Man ska inte ropa hej....mycket kan hända men det känns lite som payback time för oss som trott på aktien. Ncc hakade på och har gått upp 3 kronor men det är det långt kvar till inköpspriset där, likadant Rnb där jag köpte för 41 och de står i drygt 26 nu efter en uppgång på 30 öre. Jag tycker iaf att det är fantastiskt kul att det är lite aktivitet på börsen och bland mina innehav efter en lång, som det känns kräftgång. Jag har ju valt att nästan uteslutande placerat i aktier, har endast 1 fond, Seb:s Östeuropafond som jag haft ett tag. Anledningen till det är--antar jag, att jag förstår och följer en enskild aktie lättare, känns mer flummigt med fonder. Så för mig är detta ett bra alternativ. Funderar på att söka mig utanför Seb:s fondutbud, där har jag varit lite för lat för att kolla, men genom mitt jobb kan jag se utfallet på fonder och ser ju att många gått riktigt bra förra året och borde därmed engagera mig mer. Men som det är nu måste det ramla en riktigt bra fond ner i skallen på mig för att jag ska satsa pengar i en, har inte engagemanget och tiden. Så det blir aktier ett tag till.

Inga kommentarer: