lördag 12 april 2008

Snöoväder och viktnedgång

Vaknade full av förväntan inför vägningen och städdagen och upptäckte att snön vräkte ner... Det är inte så lätt att räfsa löv då, så vi får ställa in trädgårdsarbetet och kommendera om till lite gemensam städning inomhus istället...
Och så vågen, hade gått ner 2.5 kg på en vecka!!! 2.5 kilo!! Det är jag jätteglad för och jag inser att jag är på rätt väg med min diet. Nu kommer ju inte 2.5 kilo ramla av varje vecka men jag är tacksam för 1 kilo per vecka iaf. Denna veckan är det väl bara fjällens chips och muffins som förbränts antar jag. Hur som helst, jättekul, Håller jag 1 kilo i veckan så hinner jag gå ner 2.5 kilo tills Stockholmsresan och det skulle vara kanon kul. Om någon vill veta och/eller uppdateras på vad jag inte äter i denna diet, som är baserad på Anna Skippers "Du är vad du äter" så kommer en lista.
Saker man inte ska äta:

Kött (vilt,kyckling och fisk går bra)
korv,skinka,bacon
bröd (bröd bakat på dinkelmjöl är tillåtet)
pasta potatis,ris (bulgur är okey, är osäker på couscous men ska kolla upp det)
socker i olika former
margarin (ok med smör,olja)
saker men ej ska dricka

läsk
kaffe
alkohol
mjölk (grekisk youghurt och grädde går bra)

Detta är en snabb överblick på tillåtet och icke tillåtet, mer finns på tv3.se Det handlar ju inte bara om viktnedgång utan ett bra välbefinnande och en utrensning av gifter i kroppen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
men 2,5kg på en vecka, det är nästan farligt att gå ner så snabbt, fråga din vän anna skipper,hon rakomenderar 0,5-1kg per vecka.

Ekonomisk fighter sa...

anonym: Hej ! Jo jag vet, man inte ska gå ner så mkt men det är bara första veckan, det blir mindre framöver. Omställningen gör väl sitt till. 0.5-1 kg är ju mer att vänta. Jag har ätit 3 rejäla mål varje dag, bara undvikit det man inte får äta.