tisdag 22 april 2008

Öppet hus på Skatteverket

Imorgon ska jag gå på information om bostadsförsäljning på Skatteverket. Jag har ungefär klart för mig vilka förbättringskostnader jag kan dra av men vill vara med och se om jag missat nåt
eller missförstått något. Jag får dra av alla kostnader för renoveringen eftersom inget var gjort på över 15 år, jag saknar 2 kvitton men resten har jag kvar. Skriver ett öppet yrkande på dessa kostnader så har jag ryggen fri. På föra årets blankett för försäljning av bostadsrätter och hus skulle man specificera alla avdrag och det fanns olika rutor man skulle fylla i om man hade kvitton på allt eller om man hade på en del. Den nya blanketten kräver ingen specifikation och har inga rutor. Däremot är grundförutsättningen att kvitton finns.
Förutom information så bjuder de på macka och kaffe. Gott, synd bara att jag inte äter smörgås just nu.
Jag föreställer mig dem enorma och dubbla med massor av kyckling eller räkor på, lite typ ciabatta bröd. Jag har varit på möte i samma lokaler tidigare och då fick man såna mackor. Jättegoda. Jag tar med en förstärkt matlåda imorgon och tar ett mellanmål innan jag går dit direkt efter jobbet.Annars hungrar jag ihjäl, tänker på vad jag ska äta större delen av tiden nu. Kanske jag kan ta en macka och bara äta upp kycklingen... Men man vill ju inte verka ohyfsad bland alla människor.
Positivt är att jag kommer att få ca 10 timmar övertid framåt, det kommer på majlönen. Vi har sällan övertid men nu behövs det lite extra. Det passar bra nu med evetuellt inköp av utemöbler och Stockholmsresan.

Inga kommentarer: