lördag 5 april 2008

Någorlunda balans i ekonomin

Har gått igenom siffrorna nu efter fjällen och det ser bra ut. Tack vare semester pengarna som betalade uppehälle och skidkostnader i fjällen ligger min vardags budget i balans, även om det bara är den 5e . Min Ips har gått upp till dryga 51000 från 49000, fonderna har gått upp marginellt. Aktierna är sammanlagt värda 144 ooo kronor och anskaffningsvärdet är 147000, så 3 ooo back i denna turbulens på börsen tycker jag är okey. Det är Ncc förstås som täcker upp där för Rnb och Ericsson. Nästa vecka kommer utdelningarna och jag ska börja titta på ett nytt objekt. Någon som har något tips?
Mitt nya liv kommer spara in på Övrigt kontot då mina nicotugg och vin går där, även på matkontot då chips och godis försvinner. Ska sluta köpa det när vi storhandlar och så åka till affären vid de tillfällen som barnen vill ha och får, nån gång då och då. I dessa hockey tider är det annars chips var och varannan dag.
Strålande ekonomiska tider i sikte:) Jag måste tänka stort, positivt och ljust, annars förminskar jag mig själv i det mörka chips, nikotin, och koffein träsket. .....

Inga kommentarer: