torsdag 17 april 2008

Nilörngruppen

Jag handlade aldrig några Nilörngruppen, mag känslan sa nej. Intresset vaknade för denna aktie för några dagar sedan, Den har fått bra vitsord och har "bra" namn både i styrelse och bland ägarna. Torsten Jansson och Ragnhild Wihlborg för att nämna några. De arbetar med varumärken för konfektion, ettikettlösningar med mera. De har ökat lite sista tiden och så skulle de komma med rapport idag så jag tänkte handla lite igår. Men så efter att ha läst lite mer, bla att det handlades väldigt lite med aktien förra året och att det varit lite stiltje gjorde att jag drog öronen åt mig. Och det är jag glad för, de visade minusresultat med 1,3 miljoner och aktien backade 5.90.
Det var ju skönt att det inte blev av. Jag tror fortfarande på den på lite längre sikt, men det var inte det jag var ute efter just nu. De aktier jag har nu verkar få vara kvar ett tag, alla utom Net insight har backat så jag var ute efter en snabbare variant, quick in-quick out. Har tjatat mycket om att aktier är sparande på lång sikt och det vidhåller jag, köper inte om jag behöver pengarna inom en bestämd tid. Och förlust sker inte förrän man säljer, men just nu ligger jag back och är i behov av, både pengamässigt och stimulansmässigt något som ger snabb avkastning, så jag kan fortsätta köpa och att pengarna växer. Och -5.90 är mycket då. Det är svårt att göra såna affärer nu, funderar lite på Phonera men det lär inte hända så mkt på kort tid men de kanske inte backar särskilt heller. En tanke är även att köpa till 200 RNB men samtidigt funderar jag när den kan börja öka igen, efter en misslyckad vårkollektion vet man kanske inte förrän till sommaren om sommarkollektionen ger nåt så kanske framåt juni-juli. Visst kan jag tåla mig och handla för utdelningarna och månadssparandet men, stimulansen, stimulansen....
Men Net Insight köpte jag för 4.75, 2000 st och på den ligger jag plus 2000 kronor. Kanske ska jag sälja den och köpa den igen när och om den backar. Inga stora pengar men det ska ju vara lite roligt också. Emellanåt blir jag lite rastlös av börsen. Detta blir väl bättre till sommaren när man gör annat kul och inte har tid att kolla börssidorna 8 ggr om dagen.

Inga kommentarer: