torsdag 17 april 2008

Torsdag=Lyxfällandag

Idag blev en lång dag, jobb till halv5, var och kollade på bilar med sambon, storhandlade , hämtade sonen på fotollsträning, hem lasta av mat för 1200 kronor, äta för att välta ner i soffan prick klockan 8, för att sen mocka och fodra hästarna.
Prioriterade att se Lyxfällan även om jag blev sen i säng. En 23 åring som lyckats sätta sprätt på 200 000 på lyxkonsumtion var programmets huvudpunkt. Han hade oxå "spontan"köpt en bostadsrätt, hur man nu kan göra det? Men han visade bot och bättring och allt verkade frid och fröjd. En rolig sak var bara att, ( denna kille åt mycket på krogen och lagade sällan mat själv) han fick i uppdrag att göra en matsedel, han skrev pasta med köttfärssås, korv stroganoff med mera och så på lördagen skrev han OXFILE , det tyckte jag var roligt... Oxfile?? Köper väl vanliga människor utan 200' i konsumtionsskulder som inte går back 13000 kr per månad, ja kanske på nyårsafton... Men jag hoppas det löser sig för honom och att han får trevligt på sin surfingresa till Frankrike som han fick i present av Charlie o Mattias.

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Killen verkade vara ute och cykla. Tycker dock att programmet börjat tappa i intresse. Konceptet är detsamma.

Ekonomisk fighter sa...

perpenning: Jag håller med att det blir samma sak hela tiden, de ska försöka belåna huset mer så de kan lösa alla dyra lån..Därför var det lite kul med den här killen som inte hade samma situation. En annan sak som var bra var att han tyvärr representerar många unga, snabba cash, handla nu betala sen, mest prylar är rikast osv...Och det var intressant att få en inblick i det. Min mellanson fyller 18 år idag och förutom att han får gå på krogen så får jag magvärk när jag tänker på att han nu kan teckna abonnemang och ta sms lån osv. Pratar mycket med honom om det...De kan förstöra sitt liv för år framåt om de fastnar i skuldfällan.
Ha en riktigt bra helg!