söndag 6 april 2008

Dag 2 sundare liv

Vaknade klockan halv7 !!!! och kände mig utvilad och ville gå upp...
Har aldrig hänt tidigare på en ledig söndag, kan det vara den sundare linjen som gör att jag känner så, eller den totala avsaknaden av vin?? Var trött igår kväll och rasade i säng halvelva efter körslaget, och sov hela natten. En vanlig lördag hade jag druckit ett el två glas vin, ätit en god middag och ätit något framför tvn. Tänker att jag sov mina timmar jag behövde och det räckte. Vinet gör en ju trött i sig så ett par timmars sömn går ju faktiskt åt till det kanske. Igår blev det efter en nyttig middag ett glas vatten och ett äpple framför tvn, och det bästa ingen somm helst hunger...
Var raskt uppe i morse och gick en timmes promenad, fick motvilligt med mig sambon, det här med hälsoliv är inte riktigt hans grej, än :) Efter det längtade jag hem till frukosten, blåbärsmoothie, omelett med färskt tomat och lite fetaost och stekta färska champinjoner.
Är nu redo att ta tag i denna dagen. Måste åka och handla mer nyttigt, det blr kanske lite dyrare detta men får försöka göra övriga maten lite billigare. Varje middag kommer i framtiden bestå av en måltid till mig och minst 4 övriga plus en nyttig matlåda till mig och en vanlig, i juni blir det ytterligare matlådor till ungdomarna så det blir stor kok och billigare mat framöver. Bor i en blåbärsskog och tog de sista hemplockade bären idag, får köpa till sommaren kommer och då hamstra på mig. Blåbär är gott mixat med youghurt och nyttigt satan för synen och full med antioxidanter, hallon lika så....
Har till min glädje fått med perpenning på min hälsolinje och välkomnar flera, kom ihåg att balans i livet gäller alla delar, en jämnvikt av sunt leverne, sund ekonomi och utveckling!

Tyckte inte att Körslaget på tv4 imponerade igår, lite svaga körer men de är ju nybörjare. Vill dock hylla unga Agnes som tydligt entusiasmerar och får en riktigt bra kör, annars är Brolle kören favoriten.

Dagens ekonomi/miljötips: Slopa dyra och miljöfarliga rengöringsmedel och använd grönsåpa, mycket nyttigare,billigare och luktar gudomligt rent! Går att använda både till badrum och golven samt till att tvätta bilen.

Inga kommentarer: