torsdag 3 april 2008

Hemma igen

Nu är jag tillbaka från fjällvärlden och är pigg och utvilad. Hade en kanondag i backen. Efter ett par timmars åkande och ett blogginlägg, det förra, skulle jag och sonen åka igen och då- får han maginfluensa. Var vill man helst inte vara när familjen åker på maginfluensa? Hemma :)
Nej jag skojar men man vill helst inte vara i en trång stuga i fjällen kan jag lova. Stackarn låg hela onsdagen men var piggare idag, jag låg jämte och läste Schäfer. Fick en time out dock då dottern tog över och jag och sambon åkte på scoutersafari. Vädret var ganska dåligt men jag föreställde mig att vi i grupp skulle småfisa lite runt på fjället...Stanna i en mysig fjällstuga och ta en våffla. Fel ! Det gick i ett rasande tempo, jag satt därbak och for som attan, det var som att sitta på en bockande hingst-hela tiden... Och fikat blev en snabbfika på 10 min med 25 personer före i kö. Ingen vill kasta i sig våffla med sylt och grädde, det ska avnjutas.
Men nu har jag åkt scouter och summa summarum var att det trots allt var trevligt men nästa gång vill jag köra själv så det inte skumpar så, men å andra sidan vill jag nog inte åka på sån safari för jag vet inte om jag törs köra så fort.
En dag med fint väder men resten var så där, dimmigt och blött. Sonen kunde iaf köra ett par timmar idag innan vi åkte hem.
Det är dyrt att vara i fjällen, så fort man öppnar bildörren och sätter första foten i backen börjar det ticka pengar. Liftkort, hyra för utrustning. Maten i affären är dyrare, en hämtpizza kostar 99 kronor!!!! Ett glas vin 74 kr med mera med mera.
För övrigt undrar jag en sak - det affären annonserar om är Älgfile a plenty of money, oxfile a 299 kronor, älgstek a - you name it. Köper folk det? Är det inte mest barnfamiljer ändå som är där? Sambon säger att de gör det, att det finns så många som har det gott ställt som unnnar sig. Själv lyfter jag inte nästippen så högt över blandfärsen och falukorven så jag ser det. Men av priserna i skidshopen att döma så måste det ju finnas gott om rika människor däruppe. En vit skidjacka model kort vit inget speciellt av märket Rossignol = 5000 kronor. Och de skulle ju inte ha så dyra kläder i affären om ingen köpte dem. Känns väldigt långt borta för mig dock. Vi diskuterade detta i stugan men då påminde jag mina märkeslösa barn om att det finns en mängd barn som växer upp utan att någonsin få åka till fjällen eller prova att åka skidor. Och då såg den lille allvarlig ut. Men han tjatar nästan aldrig heller.

En glad nyhet jag fick när jag loggade in idag var att jag tjänat in min första dollar på Adsense! High five!!!! Fortsätter jag lika ihärdigt att blogga kanske jag får min första utbetalning lagom tills jag blir pensionär:)
Skämt åsido men den första hoptjänade dollarn måste väl ändå vara en milstolpe...
Börsen har gett ömsom vin ömsom vatten, Ncc är stabila och det är viktigast.
Skönt att vara hemma i det normala igen, med fri tillgång till internet, blogga och kolla börskurser. Det tråkigaste var att lämna över den stafettpinnen, som innebär umgänge med sonen till hans far. Det är alltid lika jobbigt efter en härlig tid tillsammans...

Inga kommentarer: